Kedves Oncogito!
A kereszténységbeli kereszt nem úgy keletkezett, hogy az egyházatyák fogtak valami pogány szimbólumot, és felruházták keresztény jelentéssel. Maga az Úr volt az, aki erre a kivégzőeszközre utalva sajátos kétértelműséggel azt mondta: neki föl kell emeltetnie, mert akkor mindenkit magához vonz. Pogány volt ugyan a kivégzőeszköz, de Krisztus halála hozzákapcsolódott, s ebből kiindulva vált keresztény szimbólummá. Meglepően korán megtaláljuk a keresztnek a homlokra rajzolását, mégpedig Tertulliánusznál, aki különben olyan csípősen gúnyolta a bálványokat, ahogy kevesen.
Nem látom, mit nevezel ezzel összefüggésben hamisításnak. Mi az, amit a kereszt jele szerinted meghamisít?
"Nem azt mondom, hogy büntessék, hanem csak azt, hogy legalább azok akik magukat hívőknek vallják, nyitottabbak legyenek az igazságokra, a valós dolgokra és ne emberi hagyományok után kullogjanak." - Az emberi hagyományoknak jó helyük van az emberi ügyekben. Én magamat hívőnak tartom, és mégsem "kullogok" a kereszt jelének emberi hagyománya "után", csupán értékelem mint olyan szimbólumot, amely Jézus kereszthalálára utal.
"Hogy pl. a halott kultuszt hagyják meg más vallásnak, vagy a pogányoknak." - Szerinted tán a vértanúk haláláról való megemlékezés máris halottkultusz?
"A halottról való megemlékezés ne a temetőkben, a földi maradványoknál legyen szokásos, hanem pl. otthon, családi körben, ahol az élőről emlékeznek." - Lehet, hogy kukacoskodónak tűnik a kérdésem, de nem tarthatom magamban: miért tiltanád éppen a temetőt mint helyszínt? A temetőre tudtommal főként a rejtettsége miatt esett a választás, illetve tán a feltámadás hitének kimutatására.
"Jézus sem azt kérte, hogy zarándokoljanak el keresztjéhez, hanem nagyonis élő módon emlékezzenek." - Csakugyan, de persze ilyesmit én sem állítottam soha, és fel sem használtam.
"A Húsvét ünnepe sem temetőlátogatásról szól!" - A húsvét az Úr haláláról és feltámadásáról szól. Miért nem méltó dolog ilyenkor (is) kimenni a temetőbe? (Ettől még nem fog a húsvét kizárólag a temetőlátogatásról szólni.)
"a kereszt is egy ilyen megtévesztő, hamis és önmagában hazug jelkép, ami emberi hagyomány." - Mivel a kereszt szimbóluma nem akar mindent magában foglalni, amit az Úrról tudunk, e tekintetben nem megtévesztő és nem hazug. Azt persze elfogadom, hogy emberi hagyomány.
"És semmi baj, ha emberi hagyománykét használják, de ha már vallási vezető is ezt teszi, az vagy megtévesztett, vagy megtévesztő." - Miért mondod ezt? Ha egy vallási vezető pl. egy ma népszerű emberi hagyományt követve gitárral a kezében énekel, netáninterneten blogol, azt is így minősítenéd? A kereszt egy építészeti (kulturális) elem, nem pedig bálvány, amit imádni kell.