Hm, érdekes amit az Emberfia jeléről írsz, jónak hangzik az a változat is, h maga a Krisztus lesz a jel (attól, h egyszercsak megjelenik láthatóan az égben, még következhet utána időrendben az az esemény, amikor megérkezik ide a földre, keresztül a felhőkön. sztem.) Hogy volna-e más jel, mint a kereszt, ez akkor lenne jogos kérdés, HA a kereszt valóban az Emberfia jelképe lenne. De nem az.
"Kulturális utalás" pedig minek szükséges? A kívülállók felé való mutogatás céljából, h erről felismerjék a hívőket? Nem arról ismernek meg bennünket, h egymás szeretjük, ahogy a Krisztus szeretett? Haszontalan épületek beazonosítása végett, h vasárnap nehogy véletlen rossz "templomba" menjenek a népek? Vagy milyen okból?
Nem hinném, h Pálnak az a bizonyos mondata a Korinthusi szentekhez azt a nagyon leszűkített jelentést hordozná, h "kizárólag ezt /kereszthalál/ hirdette" volna nekik. Azt gondolom, h Jézus kereszthalálát az apostolok is mindig a feltámadás és a számunkra ezáltal felajánlott örök élet örömével együtt hirdették.
"keresztfára feszítve megölétek: Kit az Isten feltámasztott, a halál fájdalmait megoldván"
"Az életnek fejedelmét pedig megölétek; kit az Isten feltámasztott a halálból"
"A mi atyáinknak Istene feltámasztotta Jézust, kit ti fára függesztve megölétek."
"a kit megölének, fára feszítvén. Ezt az Isten feltámasztá harmadnapon, és megadá, hogy ő megjelenjék nyilván"
"a kit ti megfeszítettetek, kit Isten feltámasztott halottaiból"
"Mert noha megfeszíttetett erőtelenségből, mindazáltal él Istennek hatalmából."