Én nem mondanám, hogy nyilik az ollo a profi meg az amatör világ között, hanem kezd kialakulni a profivilágban egy igénytelenebb réteg hiszen, képtelenség eltartani a piacon annyi televiziot, amennyi naponta okádja ránk a ....-t.
Ezek müszaki szintjéhez az amatörvilág felsö rétege egyre inkább felnö.
Igy aztán van egy igazi profi studio ahol egy-egy kamera meg a hozzátartozo objektiv legalább 3-4 drága sorozatauto árába kerül. Ès eehez jön még a müszaki háttár ami nélkül möködésképtelenek a kamerák (szinkronizácio, állványok, korrektorok, konverterek stb.) ès ezután jön a vágopult.
Ugyanezt a rendszert egy kevésbé igényes studioban összelehet hozni mondjuk 1-2 ugyanolyan auto árából - de akkor már lesznek minöségi engedmények - és itt jönnek a képbe a jo amatörkamerák, hiszen azok sohasem dolgoznak szinkronban igy nem kell élöben a képet feldolgozni az utomunka viszont elég jo ma már, igy elvileg 1 kamerával is hasonlo képet tudsz csinálni mint a studioban a kötött kompromisszumok után - ez a bibi.
Amit az élö keverö elront utomunkában még az olcsobb kamerából is jobban (vagy ugyanugy) meg tudom csinálni - és azt már nem látja a nézö, hogy mi volt élöben s mi nem.....
Ehhez jön még az is, hogy a nagyérdemü milyen minöséghez szokik az otthoni lapos TV-n (sajnos igen rosszhoz).
Igy sokszor felmerül a kérdés, hogy minek eröltetni a studioban (vagy a vállon) a méregdrága technikát a 270-470 (vagy akár nagyobb) Mbps sebességet, ha otthon jobb esetben 6-7 Mbps jut el (HD-ben talán 14).
Ha egy ilyen TV-re rádugod a marokkamerát, még a lélegzetad is eláll, hogy abbol mennyivel jobb képet kapsz......:-)