v_peti Creative Commons License 2011.03.11 0 0 37177

Van 3 falu egymás mellett: Csénye, Porpác és Bögöt. Ezekről a következőt kell tudni!

 

Csénye 720, Bögöt 388, Porpác 160 lakosú! A lakosságszám nem fogy, hanem enyhén emelkedik. Köszönhető ez, az elővárosi jellegnek! Csényétől Sárvár 6 km-re van!

 

Vasútállomással Bögöt rendelkezik! Porpác nem! Viszont Csényében is van vasút utca!

 

A 3 település egymás után van, egy mellékúton, melynek egyik vége a 88 úthoz, a másik meg az Ikervárra vezető úthoz kapcsolódik.

 

Nos a településeket munkanap 6 buszjárat szolgálja ki, szabadnap 3, munkaszüneti napokon 0! Ez minden, csak nem elég!

Vonat van Bögötről Sárvárra és Szombathelyre, buszcsatlakozás Szombathelyről csak féllábasan van! Azaz reggel befelé nincs, délután hazafelé van!

 

Nos ez pont egy ideális hely lenne a falugondnoki busznak! Azaz reggel Sárvárra be, és délután Sárvárról vissza maradna pár buszjárat, de a kisebb forgalmú járatok helyett egyszerűbb lenne, ha a Szombathelyre és Sárvárra menőket a ca. kéttucatnyi Porpácon megálló vonat szállítaná. A jelenlegi buszmenetrend miatt is a többség valószínűleg autóval jár. Ha lenne megfelelő ráhordás, akkor az utasszámot növelni lehetne. Persze ez átszállást jelent, de cserébe a falugondnok a ház előtt áll meg, míg a busz nem!

 

Persze ez nem a legjobb példa, mert a Sárvárhoz való közelség miatt sok autós költözött ki, hanem a hasonló vasúti és buszos paraméterel rendelkező, de a kistérségi központoktól messzebb fekvő, és szegényebb települések esetén (pl. Nógrádban és Baranyában) sokkal fontosabb lenne az ilyen jellegű rendszer bevezetése!