Ajajj! Ez nagy gondot is okozhat!! Vagy 2 hete raktam be róla infót, itt van újra:
"Egy másik fórumban egy nagyon segítőkész úr leírta nekem kb. miről szól, remélem nem bánja, hogy megosztom itt.
Szóval:
- "Az olajszivattyút a ballansztengely hajtja, egy hatos imbuszkulcsszárral. Ez kikopik, és megszűnik az olajnyomás. Rossz esetben kampec a turbónak is. A másik rossz hír, hogy ballansztengely külön nem rendelhető, csak ballanszegység, ha jól emlékszem 250K körüli áron. A jó hír, hogy kis ötleteléssel fillérekből javítható, ráadásul jobb lesz, mint a gyári. :) "
- "Esetleg van olyan hely, ahol tudják a kis ötletet? Leírhatnád, ha tudsz ilyet ;)"
- "Eladásra rövidtávú megoldásként raknak bele egy új hatos imbuszszárat.
Másik megoldásként kicserélik a szivattyút. Az 1.9-es motor szivattyúját teszik föl, de attól nem fér vissza a ballanszegység, ezért azt kifelejtik.
Nekem nem volt szimpi egyik megoldás sem. A "filléres" ötlet saját. Az ötletet a crovákhoz használt imbusz bit adta, aminek egyik vége tizes, a másik hatos. A feladat "csak" annyi volt, hogy az edzett acél tengely végében levő kopott hatos nyílás helyére kellett tizes hatszög alakú lyukat mélyíteni, úgy hogy a tengelyt ne kelljen kilágyítani, visszaedzeni és ne vetemedjen. Neten kerestem szerszámkészítő üzemet, ahol volt szikraforgácsoló berendezés. Vittem a tengelyt, és egy minőségi hosszúszárú tizes imbuszkulcsot, amiből csináltak kellő méretre egy hosszú bitet, és kimunkálták neki a fészket a tengely végében. A gépmunka volt 6k+áfa az imbuszkulcs kétezer alatt.
Az összeszerelés egy kicsit macerás, mert gyári állapotban külön kell felszerelni a ballanszegységet, és külön a szivattyút, végül beletolni a meghajtószárat. Az átalakított állaptban pedig csak összeszerelve, együtt lehet felszerelni az egészet. De örökéletű a megoldás. A tizes hatszög soha nem fog kikopni.
Azt sajnos nem tudom megmondani mennyi km-nél várható a hiba. Még nem találkoztam vele elsőgazdás autóban, ahol biztos adat lett volna a kmóra állás. Mindenesetre ha olajnyomás hibát jelez a fedélzeti, azt nagyon komolyan kell venni, és azonnal leállítani a motort. Bárhol van éppen az autó. Tipikus eset, hogy elmennek a közeli benzinkútig, hazáig, a köv. parkolóig. Vagy a legközelebbi szervízig, megkérdezni mi a baj. Emiatt aztán a jav. költség többszöröződhet. Márkaszervízben ilyenkor hét számjegyben kell gondolkodni.""