Joejoe1974 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 11451

A fékcső a jó nyúlós és olcsó gumi helyett az Apriliáról bontott acélszövettel befont,majd kívülről műanyag csőbe húzott lett. Ez eredetileg az Aprilia Rs hátsó fékcsöve volt.Gyárilag jó hosszú mivel az olasz buta módon a főfékhengert előre a vázra,a blokk mellé szerelte,és a fékkar hátulról egy rudazattal működtette.A motor előző tulaja szélesebb gumit tett fel hátulra,és az kidörzsölte a fékcsövet középen.Elvágás után a hosszabbik darabot megpucoltam és a Mustangra szántam.Ilyen fékcsövet (és műanyag bevonat nélkülit is) lehet vásárolni boltban,de kell hozzá úgynevezett fitting is.Ezek lehetnek fényes vasból vagy eloxált aluminíumból.Létezik teljesen egyenes,25,45,75,90 fokos hajlítással is.Maga a fitting többe kerül mint a fékcső métere,én 1990forintért találtam,de kedvezménnyel 1790-ért kaptam meg.A fitting 3 részből áll.Van maga a fej,van egy hollander,és van a kettő között egy réz roppantógyűrű.A felszerelés a következőképp történik.A hollandert a csőre húzzuk,a menetes végével a cső vágott vége legyen. Az acélszövetet óvatosan kilazítjuk körben.Segédeszközt nem érdemes használni mert a műanyag belső cső könnyen kilyukad. Lehet a csőbe dugni egy tüskét,és utána fellazítani a szövetet. Miután körbe kihajtogattuk a szövetet,a belső cső végéből le kell vágni 2-3mm-t.Felhúzni rá a roppantógyűrűt,majd beledugni a fittingből kiálló csövet.Ezután a hollandert feltekerni picit,a helyére rakni a csövet a megfelelő szög beállítása céljából,majd végül a hollandert a helyére tekerni teljesen.És most pár kép.A felszerelt,de még meg nem húzott fitting:

A fékcső a helyén,a szög beállítása céljából:

A főfékhenger amit majd a fékbowden működtet :

 

Ide kerül majd a főfékhenger :