A vasút merev és ugalmatlan.
Egy vasúti fizetésnél kevesebbet hazavivő buszos menetrendes járattervező agyilag sokszor jobbat tervez , mint egy Máv os.
Ő tud alkalmazkodi:
- Iskolák csengetési rendjéhez
-Üzemek , bevásárlóközpontok stb kezdéseihez műszakváltásokhoz
Távolsági forgalomban képes felismerni a jelentkező fő irányokban a megfelelő időpontokat és amikor van utas és gyorsabb járatokat közlekedtetni, sokszor mint a vasút.
(expresszbusz kontra sebesvonat)
Ilyen mereven nem fog tudni sose regálni a jeletkező utasigényekre a MÁV.
Eddig se tette.
Gyakorlatilag a települések iskolabuszt meg további buszt kérő könyögései sokszor meghallgatásra találtak, míg a vasúthoz el se jutottak.
A MÁV legvisszataszítóbb vonattípusa távolsági forgalomban a sebesvonat ami a gyorsvonat helyett mindnen bokorban megáll.
Igen, ekkor jön az expresszbusz és viszi az utast, mert nem időmilliomsok az utasok.
Tapasztaltam, hogy a 30 as vonal hála a pályafenntartásnak leépült, 80 km/h ra, pedig amikror 100 km/h volt, akkor 30-40 perccel gyorsabb volt, anno 1996 ban a Sirava nemzetközi gyorssal Balatonszentgyörgytől Füzesabonyig utaztam, egy élmény volt, most a 80 km/h csak vánszorgás.
A pályára fordított kevés pénz is rontja a vasút utasok megszerzésésre megtartására vonatkozó lehetőségeit.