f_k Creative Commons License 2011.02.25 0 0 37008

A vasút merev és ugalmatlan.

Egy vasúti fizetésnél kevesebbet hazavivő buszos menetrendes járattervező agyilag sokszor jobbat tervez , mint egy Máv os.

 

Ő tud alkalmazkodi:

 

- Iskolák csengetési rendjéhez

-Üzemek , bevásárlóközpontok stb kezdéseihez műszakváltásokhoz

 

Távolsági forgalomban képes felismerni a jelentkező fő irányokban a megfelelő időpontokat és amikor van utas és gyorsabb járatokat közlekedtetni, sokszor mint a vasút.

 

(expresszbusz kontra sebesvonat)

 

 

Ilyen mereven nem fog tudni sose regálni a jeletkező utasigényekre a MÁV.

 

Eddig se tette.

 

Gyakorlatilag a települések iskolabuszt  meg további buszt kérő könyögései sokszor meghallgatásra találtak, míg a vasúthoz el se jutottak.

 

 

A MÁV legvisszataszítóbb vonattípusa távolsági forgalomban  a sebesvonat ami a gyorsvonat helyett mindnen bokorban megáll.

 

Igen, ekkor jön az expresszbusz és viszi az utast, mert nem időmilliomsok az utasok.

 

Tapasztaltam, hogy a 30 as vonal hála a pályafenntartásnak leépült, 80 km/h ra, pedig amikror 100 km/h volt, akkor 30-40 perccel gyorsabb volt, anno 1996 ban a Sirava nemzetközi gyorssal Balatonszentgyörgytől Füzesabonyig utaztam, egy élmény volt, most a 80 km/h csak vánszorgás.

 

A pályára fordított kevés pénz is rontja a vasút utasok megszerzésésre megtartására vonatkozó lehetőségeit.

Előzmény: zsitvica (37006)