Nagykanizsa és Szabadbattyán között egy egyvágányú pálya van.
A busznak nem kell vonatkeresztre várni , míg a vonatnak igen.
A 80-90 km/h sebesség miatt így tovább tartana az út vonattal.
Ja Székesfehérvár Tárnok között elvileg 160 as pálya épül, no ott vánszorogna a Bz 80-90 el.
Ha 2 vágányúsítanák, a 30 ast legalább részben , mint a 140 est, meg sebességemelés is lenne, illetve a vonat nem minden bokorban megállna a Balaton partján levő állomásokon illetve megállókban, akkor versenyképesebb lenne.
Nagykanizsa esetében nem ingyen viszi ki az utast a helyijárat a vasútra, így mivel messze van drágább és versenyképtelenebb a vasút, ha nem lesz a vasúti utasoknak ingyen akár a Tesco buszokhoz hasonló ráhordó buszuk, akkor nem éri meg az egész.
Nagykanizsát sajnos már elbukta a vasút, mert az autópályán a busz mehet 100 km/h val, max a Székesfehérvár Tárnok 160 as pálya javíthatna valami t a helyzeten.