takacs.laszlo Creative Commons License 2011.02.24 0 0 36952

Salgótarjánnnak csak egy teljes sebességemeléses pályafelújjítás, és felsővezeték kiépítés esetén van esélye.

 

Gyöngyös esetében van felsővezeték!

 

A salgótarjáni vonatok sokáig gépcseréztek Hatvanban , túl sokba volt a végig dízeles közlekedés Pestig.

Előfordult olyan is amikor a 1990 es években utaztam, hogy nem volt fűtés a vonaton mert a dízelmozdony nem tudta fűteni,(valami púpos nevű volt, és a kocsikon meg nem gőzfűtés hanem villamosfűtés volt)  Fűtésre alkalmas dízelmozdonyok is alig vannak már vagy nagyon sok gázolajat esznek illetve gyakran meghibásodnak.

Selyptől Salgótarjánig a "pusztametró" motorkocsik 70km/h vel mehetnek, míg a  mozdonyos vonatok a pálya lepusztulása miatt csak 60 al, a vonal fénykorában volt duplavágány, Selyptől Tarig meg is van a helye , lehet látni, meg 100 km/h volt a sebesség Kisterenyéig, onnan fel Salgótarjánig talán 80 km/h a somosi parton 50 km/h volt a sebesség.

Sebességemelés nélkül a menetidő nem csökkenthető, villamos vonatás nélkül meg nem gazdaságos a vasúti közlekedés.

A hatvani alállomás kb 30 km hosszban el tudná látni a vonalat, kb Pásztóig, fenn kéne egy újabb betáplálasra alkalmas villamos alállomás.

Ja nem ártana a Beszterce Lakótelepnél egy megálló, amikor Salgótarjánba utaztam, akkor a keresztszüleim ott éltek a lakótelepen.

 

 

Előzmény: Slijepac Most (36950)