A vasútállomás 1,2 km re van központtól, simán legyalogolható kb 10-15 perc alatt.
A Károly Róbert főiskola elég népszerű és a GYöngyös Miskolc ill Miskolc Gyöngyös járatpár közül az egyik meg is bukott, azt amit a gyöngyösi Volán közlekedtetett.
1995-2000
Összesen napi 1 busz van, miközben gyakorlatilag 2 óránként van csatlakozás a miskolci vonatokhoz Vámosgyörkön.
Vámosgyökön Miskolc felé át lehet szállni elég jó a menetrend.
Budapest felé kelettek volna közvetlen vonatok vámosgyöki átszállással nem sok értelme van, bár így is a Mátra a 37000 fős város a legnagyobb város lenne ami vasút nélkül maradna, miközben a buszokon egymást tapossák sokszor az emberek.
Kár lenne érte. A gyöngyösi MÁV pénztárban elég messzire adnak el jegyeket , ez is mutatja akár a Dunántúlra akár Nyíregyházára is vesznek jegyet.
Nem önmagában a 13 km szakaszt hanem a kieső fővonali bevételeket is illene számba venni, így több kár okoz a bezárás mint hasznot.
A biztosítóberendezés meg a kialakítás olyan hogy Gyöngyöshalász mh elág miatt a forgalmi dolgozókat nem lehet megspórolni.
Teherforgalom van a Hosszúsíngyártó Kft a MÉH az erdészet generál napi min 2-3 tehervonatot.