Carpy Creative Commons License 2011.02.24 0 1 36937

"ez a Volán konkrétan meg nem fogalmazott hitvallása már 40 éve: utasokat a vonatokról átcsábítani"

 

Szamárságot írsz, mint általában mindig, amikor a Volánokról írsz :)

 

A Volánok hitvallása 40 éve nem az, amit írsz, hanem a hatékony működésre való törekvés.

Hogy ez milyen eszközökkel zajlott, az olykor módosult, de a vonatokról való utascsábítás nem volt hitvallás.

 

A rendszerváltozás táján volt egy bővítő korszaka a Volánoknak, amikor bizony indultak olyan új járatok is, melyek utasainak egy része (korántsem mind) vasútról tért át buszra. Ennek akkor az oka az volt, hogy sok eszközük szabadult fel, elsősorban a szerződéses forgalomból, melyeknek munkát akartak adni, illetve egyre önállóbbak, piacibbak lettek, na meg úgy általában is történtek apró társadalmi politikai változások, melyek a mobilitási igényeket kicsit átvariálták, és erre reagálni kellett.

 

Volán társaság érdemi járatfejlesztést, így "ráindítást", évek óta nem kezdeményezett. Inkább visszahúzódnak a Volánok, mint csiga a házába. Nem indítanak azok már sehova, csak ha muszáj. A mellékvonal pótlást se akarták. Szépen építik le, élik fel magukat.

 

Ellenben a vasút fejlesztési elképzelései bizony gyakran ráindítások a Volánok erősebb vonalaira. Ezek egyben általában ágyúval galambra lövések is.

 

Amit Te csinálsz, az sem más, mint ráindítási szándék az autóbuszközlekedésre. Becsületedre legyen mondva, hogy nem is tagadod ezt, és nem is rejted az egyéni közlekedéssel való versenyzés álcája mögé. Neked a buszos utasok vasútra csábítása a célod.

Ez tiszta sor.

Csak szerintem annak nem számoltál még utána, hogy ha mondjuk sikerül egy mellékvonal utasszámát megdupláznod, még akkor is sehol se vagy attól, hogy a költségeket behozd. Ahhoz minimum 20-30-szoroznod kellene, de annyi utas az összes "párhuzamos" buszon sincs, és főleg nincs azokban a megállókban, melyek vasúttal is elfogadhatóan kiszolgálhatóak.

Ezért reménytelen.

 

 

Előzmény: Törölt nick (36916)