Az lehet, hogy akkor "manipuláció" miatt szűnt meg. Most viszont már a másik fele (nyírvidéki kisvasút) is megszűnt...az, ami akkor még életképesnek volt titulálva.
Lehet, hogy a "koncepció" elhozta bizonyos vonalak megszűntetését, és érdekes, a most megszüntetésre került vonalakon - akkor még - volt akkora forgalom, hogy azok életképeseknek lettek titulálva.
Lehet utólag azt mondani, hogy a "koncepció" erőltetett közútra terelés volt, de megkérdem én: azokat a vonalakat amiket már akkor "gazdaságtalannak" tituláltak, azok most mennyire lennének életképesek?
Ugyanúgy maguktól elhaltak, vagy vegetáltak volna, mint a most bezártak.
Csak az én "fiatal" koromban "végigéltem" bizonyos (és nem is feltétlen mellék-) vonalakon az utasszám csökkenését:
Mi járt a '90-es évek elején Kaposvár-Fonyód között? Púpos 4-5 kocsival (még első osztály is volt, igaz csak a vasutasoknak). Ma meg 2-3 részes Bz.
Vagy mi járt pl. Sm-Kn között? Szintén "nagy szerelvény". Ma meg 2 részes Bz.
De ugyanígy lehetne mondani a 6 részes Bz kígyókat Zeg környékén, amiből mára a 25-ösön 1 kocsis Szilis vonat maradt.
És akik még régebbről emlékeznek a 35-ös vonalon az MD szerelvényre... az nem szűnt meg, mégis annyian vannak, ahányan. Nem töltenek meg egy MD-t.
Lehet persze újranyitogatni, ahol úgyis van teherforgalom ott talán érdemes is. De ezzel az állandó vonatra tereléses dumával szerintem csak a közösségi közlekedés részarányát rontjuk.
Lehert, hogy nem jó (Nektek) hogy valaki busszal megy (mehet, mert van), de gondolom az még annyira se lenne jó, ha autóval menne.