Carpy Creative Commons License 2011.02.18 0 0 36794

Írtam én, hogy Japánban a "kiszervezett" mellékvonalakat fele akkora költségszint mellett üzemeltetik? Szerintem nem...

 

Egy biztos: a legveszteségesebb vonalaktól szabadulni akartak az államvasút utódcégei. Ezeket vagy átvették üzemeltetésre a helyiek, vagy bezárták őket.

 

Akik átvették, valószínűleg tudtak bizonyos költségeken faragni. Olyan költségeken, melyek faragása az államvasúti utódcégnél aránytalanul sok erőforrást igényelt volna. Ebben biztosan van potenciál, de nem becsülném túl. Az is előfordult, hogy csak növelték a költségeiket, mert pl. többlet vonatokat közlekedtettek, vagy új szerelvényeket vettek, stb. A költségszint változásáról tehát nincs konkrét infóm.

Ami változott, az a bevételi oldal. A helyi erők, cégek, önkormányzatok belenyúltak a zsebükbe, és részben vagy egészben kipótolták a kieső bevételeket. Mindemellett a legtöbb esetben brutális tarifa emelés is volt, ez is hozott némi többletbevételt.

Ilyen feltételek mellett néhány vonal életképesnek bizonyult, de sokat néhány év után így is utólért a bezárás. :(

 

Előzmény: Törölt nick (36791)