Spirit1 Creative Commons License 2011.02.17 0 0 2745

Eltűnt a hsz-em,amit neked írtam....de érdekes....

 

Szóval: olvasd vissza a Nemoval való vitánkat és tucatjával fogsz találni példát a reinkarnációra.

Jézus sosem jelentette ki kerek-perec,mert nem volt rá szüksége.Épp elég bizonyíték az,h sosem tett utalást,vagy javította ki a tanítványait,ha a reinkarnáció gondolata téves lett volna.

Jézus tanításai legtöbbnyire burkoltak voltak,mert a teljes fény nem világított,hanem vakított volna.

 

Gondolom nem fogod venni a fáradságot,h utánaolvass a hsz-imben,így idemásolom neked:

 

"Meghallá pedig Heródes...amik ő általa történtek- és zavarban volt, mivelhogy némelyek azt mondták, hogy János támadt fel a halálból; némelyek pedig, hogy Illés jelent meg; mások meg, hogy a régi próféták közül támadt fel valamelyik." (Luk. 9,7.) 

 

 

"Miért mondják tehát az írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljőnie? 
Jézus pedig felelvén mondá nékik: "Illés, bizony, eljő előbb, és mindent helyreállít. De mondom néktek: Illés immár eljött, és nem ismerék meg őt, ... Ekkor megértették a tanítványok, hogy Keresztelő Jánosról szóla nékik." (Mt. 17,10-13.) 

 

"Mivel jó voltam, jutottam tiszta testhez". (8,20.)  (Bölcsességek könyve) (Nyilván nem lehetsz a földön előbb egy vmi test nélkül,ami ha jó kap egy testet. Ez előző élet)

 

"Megbüntetem az atyák vétkét a fiakban, harmad - és negyedíziglen. (II.Móz. 20,5.) Lehetséges újraszületni már a harmadik- vagy a negyedik generációban.

Amikor jön az eszméltető balsors, az ember hajlamos bűnbakot keresni, s gyakran az ősökre mutogat,meg az átkokra. Ezékiellel üzeni az így lázadozóknak az Úr: 


"Mi dolog, hogy ezt a közbeszédet szokták mondani Izrael földjén: 'Az atyák ették meg az egrest, és a fiak foga vásott meg bele?' Élek én, - ezt mondja az Úr Isten.Amely lélek vétkezik, annak kell meghalnia: a fiú ne viselje az apja vétkét, az igazon legyen az ő igazsága és a gonoszon az ő gonoszsága."(18, 2-4 és 20.) 

 

Ugyanezt állította Jeremiás próféta is: 
"Azt mondják: az atyák ették meg az egrest, és a fiak foga vásott bele. 
Sőt, inkább ki-ki a maga gonoszságáért hal meg: Minden embernek, aki megeszi az egrest, tulajdon foga vásik bele." (Jer. 31,29-30.) 

A ki-ki a maga gonoszságáért hal meg és az atyák ették meg az egrest,de a fiak foga vásott bele között a reinkarnáció a kapocs.

Máskülönben ez értelmetlen lenne.Jézus ki is mondta: a fiú ne viselje az apja vétkét (ha az nem bűnös).

 

:"... amikor ítéltetünk, az Úrtól taníttatunk." (I.Kor. 11,32.) Vagyis ami a tetteinkért kijár, azt odafent a javunkra akarják fordítani. 

 

 "Mi az oka, hogy a gonoszok élnek, vénséget érnek, sőt még meg is gyarapodnak? (Jób 21. 7.)

Maga látja meg a maga veszedelmét, és a Mindenható haragjából iszik. (Jób 21. 20.)

Még ha a sírba vitetik is ki, a sírdomb felett is él. "(Jób 21. 32.)

 

"- Hiszen mindentudó Isten az Úr, és a tetteket Ő méri le. 
A hősök íja összetörik, - és az elesettek erőt öveznek fel.  (Vagyis akik áldozatul estek,azok egy új életben erőt öveznek fel)
A jóllakottak elszegődnek kenyérért, - de akik éheznek, ünnepelnek.  (Akiknek volt kenyerük-de pl irigyek voltak.azoknak egy új életben majd nem lesz;akik éheztek egy új életben nem fognak,tehát ünnepelnek.)
Hetet szül, aki meddő volt, - és gyászol, akinek sok fia volt. [mert] (Hetet szül az a mostani életében,aki meddő volt egy előzőben,mert ezt kellett megtapasztalnia.A karma nem csak ok-okozat,hanem tapasztalás is.)
az Úr megöl és megelevenít, sírba visz, és felhoz onnét. ( Tanulni,javulni,tapasztalni.)
Az Úr tesz szegénnyé és gazdaggá, ő aláz meg és magasztal fel... (annak függvényében,hogy milyen életet éltünk) (I.Sám. 2,3-6.) 26 "

 

Ez összecseng a Prédikátorok könyvében olvashatókkal is:
„Meg van az is szabva, mi lesz az emberből, és így nem szállhat perbe azzal, aki hatalmasabb nála....Vajon ki tudja, mi válik javára életében az embernek? Ezért nem szállhat perbe az ember azzal, aki fölötte áll.” (6,10 és 12.) 

 

Nyilván ha csak halál lenne,pokol,meg menny,akkor nem lenne értelme javakról beszélni az életben,meg akkor miért ne lehetne perbe szállni?Nem azért jut vki pokolra,mert perben áll vkivel.

 

"Ha valaki fogságba visz mást, ő is fogságba megy, ha valaki karddal öl, karddal kell megöletnie." (Jel.13,10.) Nem mindig hal meg a gyilkos fegyver által, és nem mindig megy fogságra az, aki mást odahurcolt. Vagyis elmarad a konkrét és a kifejezetten földi élethez szabott következmény. 

 

Keresztelő János "Illésként eljött, de nem ismerték fel őt." - mondja Jézus. (Mt.11,11.) Még Istennek e hatalmas küldötte sem mentesült a törvény alól; mert mint ismeretes, Heródes lefejeztette őt, hiszen valaha Illésként ő is kivégeztette Baál isten papjait. ("Aki embervért ont...")És Illés mégsem került pokolra,pedig ölt...

 

Egy ízben Jézust titkon meglátogatta egy zsidó főpap, Nikodémus. Neki mondja Jézus:
- Ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja meg az Isten országát. 
- Mondá neki Nikodémus: mimódon születhetik az ember, ha vén? Vajon bemehet-é az ő anyjának méhébe és megszülethetik-e másodszor? (Nyilván nem kérdezte volna azt,hogy "bemehet-e az ő anyjának méhébe és megszülethet-e másodszor,ha ez csak a lélelkben való újjászületésre,vagyis,ha csak a még az életében való megtérésre utalt volna. Akkor ott megállt volna a kérdésben,hogy "...az ember,ha vén?")
Jézus így felelt: Bizony, bizony mondom néked, ha valaki nem születik víztől és lélektől, nem mehet be Isten országába. Ami testtől született, test az, és ami Lélektől született, lélek az. Ne csodálkozz, hogy ezt mondom néked: Újonnan kell születnetek...” (Jn. 3,1-11.) 
Jézus ebben az esetben mindkét komponensre utalt: a testi újraszületés az eszköz, a Lélek általi (pneumatikus) születés pedig a Cél. (ebben az esetben újjá születés,ami a megtérést jelenti)

 

A 90. Zsoltárban pedig ez áll: „Te visszatéríted a halandót a porba, és azt mondod: Térjetek vissza embernek fiai”. (Ez egy kicsit már kapcsolódik az örök pokol kérdéshez)

 

Hóseás próféta is hirdette: „Istentelenséget szántottatok, álnokságot arattok”. (10,13.)

Míg az ember megtorlást sürgetése mögött sokszor a bosszúszomj található, addig Isten kivárja az alkalmas időt. „Nem késik el az ígérettel az Úr, mint némelyek gondolják, hanem hosszan tűr érettünk, nem akarván, hogy némelyek elvesszenek.” - írja levelében az apostol. (IL Pét.3,9.)

 

Előzmény: R.Katolikus (2680)