Te azt állítottad eredetileg, hogy a Bibliában benne van a reinkarnáció tana.
Én azt állítottam ennyire direkten,hogy benne van (bár sztem igen),hanem azt mondtam, h fellelhetőek a Bibliában a reinkarációra való utalások.
Tehát itt nem a reinkarnáció igaz vagy hamis mivoltán folyt a vita, hanem azon, hogy ez igazolható-e a Bibliából.
Sztem itt mindkettőről folyt a vita.
Merthogy akik a kereszténységtől távol eső tanításokat igyekeznek kiolvasni belőle, azokkal úgysem fogunk zöldágra vergődni.
Köszönöm szépen! Pontosan ugyanezt írtam le Nemonak is már az elején,h ha vallási nézőpontból akarja ezt megvitatni,akkor el se kezdjük,mert az én nézeteim mások.
Azok a halvány utalások, amelyeket te a reinkarnáció bibliai jelenlétének bizonyítékaként hoztál, magának a reinkarnáció tanának is ellentmondanak többnyire, hiszen kevéssé valószínűsíthető, hogy Illésnek további tökéletesedés céljából kellett Keresztelő Jánosként újraszületnie. Jézusról nem is beszélve.
De Aragorn,én nem csak ezt hoztam fel példának.Látod-látod,mennyire nem olvastál vissza az elejétől fogva? Sőt, Illést épphogy csak érintettem, nem ez volt a fő példám és még azt is írtam,hogy kétértelmű a dolog,mert egyszer Jézus azt mondja: Illés ő,ki eljött vala. És,hogy a tanítványok akkor megértették,h K. Jánosról beszél, másszor meg K. János azt mondta,hogy ő nem Illés. Max ezt veséztem,de fő példának nem Illést mondtam,sztem te Vándorlóssal keversz össze.
Nomármost. Ezzel senki nem a te reinkarnációba vetett hitedet pocskondiázza. Pusztán arra mutatunk rá, hogy ez nem keresztény tanítás.
És ezzel én tisztában is vagyok,a problémám még mindig nem ez.
Számomra pedig Isten objektív valóság, aki az én hitemtől függetlenül létezik, és olyan, amilyen. És én csak egyet tehetek: igyexem minél többet megérteni, megismerni az Ő valóságából, igazságából.
Ezt nagyon szépen megfogalmaztad,egyetértek abszolút.
Vannak, akik azt lelkelik, hogy a Bibliában eredetileg benne volt a reinkarnáció tana, de egyházi érdekből kivették belőle.
Igen és erre azért hivatkoznak (én is egyébként,nem tagadom),mert az ÚSZ. 27 könyvének eredeti kéziratai elvesztek és az evangélium legrégibb kéziratemléke is, - amely ugyan csak töredék - a Ryland papirusz a Kr. u. 110-130 körüli évekből maradt fenn,vmint a helyesírási, szóhasználati különbségektől eltekintve ma 10-15 olyan szöveghelyet tartanak nyilván, ahol a szövegek eltérnek. A qumráni ószövetségi töredékek fontos adatokat szolgáltatnak az ószövetségi könyvek (Izajás, Zsoltárok, stb.) kritikai szövegkiadása számára; az esszénus közösség iratai (szabályzat, stb.) pedig hozzásegítenek a Názáreti Jézus történetének és a születő keresztény közösség élethelyzetének, vallási környezetének megismeréséhez, ezért hiszem egyrészt azt,hogy van alapja a reinkarnációnak. A másik része a hitemnek a reinkarnációban az nem ide kapcsolódik.