tvsc
2011.02.14
|
|
0 0
36530
|
Az én elképzelésem: Szerintem a megyei volántársaságokhoz kellene odaadni a megyéhez tartozó vasútvonalat (azért el lehetne osztani, de már ebből lenne nagy vita). Például a Kapos Volán helyett lenne Somogyi Közlekedési Vállalat, akihez tarozna a busz és a vonat. Én a pálya tulajdonjogát állami kézben tartanám, a vállalat teljes jogú vagyonkezelésével. Az állomásokat átadnám a településeknek, valamennyi pénzt kellene ehhez rendelni, plusz az Önkormányzatoké lehessen a bérbadásból származó bevétel. A vasúti kocsikat is oda kellene adni a társaságnak. Itt lenne a legnagyobb gond. Az addig tiszta sor, hogy a 38-ason és 35-ösön csattogó Bz-t odadjuk a példában szereplő SKV-nek (milyen lenne a Bz kapos volános zöldben :D), még a 41-es Bhv kocsiait is. De ha kitekintünk Somogyból, mondjuk 30-as. Kié lenne a Fehérvár-Bp elővárosi flirtök? A Fejér megyei vállalaté, vagy esetleg a BKV/BKK-é?
Van sok kérdés, amit tisztázni kellene, de nem ebben látom a legnagyobb gondot. Hanem abban, hogy valóban olyan vezetése lenne-e ezeknek a társaságoknak, akik az összehangolt közlekedésért dolgoznának. Vajon nem szakadna-e mondjuk a vezetőség két részre, a vasút pártiakra és busz pártiakra? Ha viszont pusztán közgazdaságilag néznék, lehet hogy a mellékvonalak még rosszabbul járnának. Azt hiszem, a felvázolt model működhetne, csak nem Magyarországon. |
Előzmény: DJ. Bakter (36529)
|
|