Gyuri_utas
2011.02.13
|
|
0 0
923
|
A szaktársaktól én is úgy tudom, hogy a mi nagyvasaink valóban nem voltak túlhajtva, így a megannyi meghibásodás oka nem ebben keresendő.
Ami a Q400-as pilótáit illeti, senki nem mondta, hogy direkt rosszul vezették volna a gépeket, illetve, hogy ne lennének felelősen gondolkodó szakemberek. Viszont bármilyen kiváló pilóta legyen is valaki - akár egy élet repülési tapasztalatával - , ha egy teljesen új típusra kerül, azt bizony nemcsak meg kell tanulnia, de a tanultakat a gyakorlat sokféle helyzetében alkalmazni is kell tudnia. Márpedig tudomásom szerint a Q400-as filozófiája merőben eltér a Fokkerekétől és a Boeingekétől. Mint minden típuson, ezen is sok nüansznyi apróság van, amellyel ha nincs tisztában a pilóta, az bizony alaposan kifoghat rajta. Másképp reagál egy hibaüzenetre a pilóta, ha már sokadszor látja azt, de legalább a szimulátoron alaposan begyakorolta, és megint másként, ha életében először találkozik vele, ráadásul a felkészülés során abban a formában nem is volt szerencséje hozzá. Ha a műszakkal konzultált, ketten/többen nyilván okosabbak voltak együtt, de a műszaknál ugyebár ugyancsak olyan ember ült, aki hozzá hasonlóan szintén akkor ismerkedett a típussal. Ilyesmikre gondoltam, amikor a szakemberektől hallott korrekt infókat leírtam. Mindezzel senkit nem akartam hibáztatni vagy bűnbaknak kikiáltani, csupán megpróbáltam kicsit árnyalni a Dashok kezdeti gyakori meghibásodásával kapcsolatos képet. |
Előzmény: johnny737 (918)
|
|