"Milyen ismérvek vagy jellemzők alapján sorolod be egyik vagy másik kategóriába a vasútvonalakat?"
Ráfordítás és hozadék. Egyszerűbben: Forint és fillér.
"Hány kilométert, vagy hány vonalat tartasz erre érdemesnek?"
Mi mást mondhatnék: 6000 :)
"Figyelembe veszed-e az ilyen mellékvonalakkal párhuzamosan közlekedő buszokon utazókat, mint vasútra terelhető utasokat?"
Nem ezen múlik.
"a vasút hozzáadott értéke alatt mit értesz?"
Vannak olyan hozadékok, amiket csak a vasút tud hozzáadni egy közlekedési rendszerhez.
Hogy egyet mondjak: elég sokan vannak, akiknek érték az, mondjuk a buszos utazáshoz képest, hogy a vasútállomás általában ki van táblázva, jó nagy, messziről is látható, van bakter, akit megkérdezhetnek, nem mennek a vonatok olyan sokfelé, mint egy buszállomásról, stb. Ők úgy tudják, hogy a vonatra általában egy nagyobb csoporttal is fel lehet férni, a vonat nem megy el idő előtt, a vonatba már jóval indulás előtt be lehet szállni, stb. Vannak, akiknek ezek fontos dolgok. Ezt az utaskört általában a ritkán utazó idegen, a turista, a külföldi testesíti meg. Nekik a vasútnak van hozzáadott értéke. A kérdés csak az, hogy megér-e ez annyit, hogy érdemes legyen fenntartani.
Remélem minden kérdésedre válaszoltam.