tvsc Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36498

Ha a kilencvenes évek közepén fórumoztam volna, tele tudtam volna rakni a fórumot olyan képekkel és hírekkel, hogy a szívemhez közeláló vasúti mellékvonalon:

- egyik állomáson a délutáni diákvonatról 120 ember szállt le (minden nap)

- másik állomáson egyetlen nap alatt 52 vasúti kocsit raktak meg.

De ez elmúlt!

Pont tegnap beszéltem szulki emberekkel. Krumpliszezonban Szulokból 400-500 vasúti kocsi krumplit vittek vasúton. Ma senki sem termel már (eladásra) krumplit. Mikor kérdeztem miért, azt a választ kaptam, hát hogyan vitetnék el. Régen a vasútnak volt raktárja, ahová bevitték, majd rakodták vonatra. Ma nincs olyan vállalkozó, aki felvásárolná és elvitetné. De a dohány dettó. Ma összesen két háznál termesztenek még dohányt, korábban a dohány fellegvára volt Szulok. Ma Debrecenbe viszik kamionnal. Állítólag Szulok személyforgalma is magas volt, 50-60 munkás jár be minden nap Barcsra, tanulóknak pedig külön kocsi volt a vonaton, de Szulokba már alig volt hely a kocsiban. (itt is 100 fölött volt a felszállók/du. leszálók száma) Ez a vonal tipikus példája volt annak, hogy a vasút bezárása után leépültek a környező falvak. De ha ma még menne Bz, vélhetően itt sem lenne már olyan nagy forgalom,abban is biztos vagyok.

Előzmény: Törölt nick (36478)