DJ. Bakter Creative Commons License 2011.02.13 0 0 36457

Pont elírtunk egymás mellett. Olvastad tovább is :)

 

"ahol van párhuzamosan vasútvonal, ott miért nem azt fejlesztették a közút helyett?"

 

Például? Gondolom a Csongrád elkerülőre gondolsz.

A véleményem az, hogy azért nem fejlesztették _HELYETTE_, mert a közúti forgalomnak ha a fele átterelődött volna (aminek nincs semmi esélye), akkor is szükség lett volna rá (pl. térségi elérhetőség javítása).

 

"közlekedéstan I. félévben már oktatják, az alapfogalmak után rögtön"

 

Ilyen kioktatásokat légyszíves ne, ok??? Nem tartozik a kultúrált megnyilvánulások közé.

 

"De akkor miért nincsenek kiírva pályázatok EU-s támogatású fejlesztésekre mellékvonalakon?"

 

Mert a mindenkori közlekedési kormányzat és sok szakember - tekintettel arra, hogy a kormányzat feladata a _mobilitás_ biztosítása, eszköztől függetlenül - úgy gondolja, hogy a mellékvonalak felújítása nem hoz annyit, mint a közúté.

 

30 millió/km-ből felújítasz egy mellékvonalat 60-ra, az csak annak lesz jó, aki vonattal utazik (2%, de mellékvonalon még kisebb lehet a modal split). MOndjuk emelkedjen 10-12%-ra. 

 

Alternatíva, 40-50 millióból felújítasz egy mellékutat, az a másik 88-98%-nak, a mentőnek, rendőrnek, az ellátó kisteherautóknak, valamint a buszoknak is jó lesz.

 

Továbbra sem értem, hogy van mondjuk egy Szentes-Orosháza vasútvonal és a párhuzamos közút:

1. változat: megy a Bz a vasúton

2. változat: megy a busz az úton

 

ugyanaz a motor, ugyanannyit fogyaszt, ugyanabból az üzemanyagból, ugyanolyan sebességgel megy, ugyanúgy 1 vezető kell rá, tfh. a karbantartás is hasonló (de inkább a busz javára gondolnám), ugyanott áll meg (de itt is a busz javára gondolnám, lévén a településeken megy végig).

 

Miért rossz, hogy busz megy és nem vonat? (Vagy busz is megy a vonat mellett?)

Előzmény: Törölt nick (36450)