"De komolyan, a közlekedési kormányzat helyében én elrendelném,hogy a mellékvonalakon ne kelljen PHD-t fizetni. Csak úgy, kísérletképpen. Olyan sok pénzt nem venne ki a büdzséből, ismerve e vonalak forgalmát. Kíváncsi lennék a következményeire."
A személyszállítást a jelenlegi szabályozók mellett nem befolyásolná egy ilyen döntés, de a teherszállítás megugrana a mellékvonalakon (igaz, a jelenlegi majdnem nulláról nem nehéz megugrani).
"Minden 11,5 tonnásra átépített vagy ROP keretében megerősített út vagy elkerülő út mellett van egy vasútvonal? Ahol nincs, ott se csináljunk ilyet? Építsünk inkább helyette vasutat, vagy hogy legyen?"
Visszakérdezek: ahol van párhuzamosan vasútvonal, ott miért nem azt fejlesztették a közút helyett?
"Nem beszélve arról, hogy a fenti beruházások a jelenleg már létező igények kiszolgálására épültek. Amíg nem volt elkerülő, addig is már nagy volt a forgalom, a települések pedig bosszankodtak az átkelési szakaszaik miatt."
Az elviselhetetlenül nagy közúti forgalmat nem lehet közúti kapacitásnöveléssel csökkenteni. A közúti kapacitásnövelés a közúti forgalomra gerjesztő hatással van (közlekedéstan I. félévben már oktatják, az alapfogalmak után rögtön). A közúti forgalom mértékét csak alternatív közlekedési módok feljesztésével, és arra történő spontán vagy közvetlen forgalom-áttereléssel lehet csökkenteni.
"nem szétvert, leharcolt MD-kkel meg Bz-kkel, takarítás nélkül, késéssel kellett volna fuvarozni a népet, olyan megállóhelyekre, ahol úgy kell fel/lemászni, mint egy munkagépről, mert nincs peron sem."
Egyetértek. De akkor miért nincsenek kiírva pályázatok EU-s támogatású fejlesztésekre mellékvonalakon?