"Vagyis: a közútnak nem a billegő-ballagó Bz az ellensége, hanem a tudattól félnek, hogy a vasút, ha enyhülne a közlekedéspolitikai elnyomottsága, erőt venne magán, és a 2 %-át feltornászná akár 50 %-ra is."
50%-ra? Személyszállításban vagy teherszállításban?
A közútfenntartók szerintem csak örülnének, ha a közúton nem járna kamion. Úgysíncs pénzük kátyúzni.
De a vasúton már nem biztos, hogy igen. Amikor építőanyagot kellett szállítani a 36-os vonalon Feketebézsenyig az M7 autópálya építésére, előtte meg kellett erősíteni a pályát, mert nem bírta volna el. És az még nem is a legrosszabb (T betonaljak, 48 sínrendszer, GEO leerősítés, zúzottkő ágyazat - igaz, hevederes illesztésű)
Mit csináltál volna Szentes-Orosháza között, ha napi 10 pár Szergejes tehervonat közlekedne le (mondjuk nem is tudna, de az mindegy).
Nyilván pénzért kiáltottál volna, sok pénzért. Az pedig nincs.
Ami van, azt meg toronyóra-láncos feljesztésekre költik. Ha valamiben, akkor ebben hibás a közlekedéspolitika, hogy ezt engedi.
A korábbi hozzászólásomban pedig - forrásokkal - leírtam, hogy mindennel együtt a vasút kicsit több, mint 50%-át kapja a közlekedésfejlesztési (EU-KöZOP) pénzeknek, az állami támogatásra pedig még többet. Arra a "2%-os" teljesítményre...
Mondom, én az ember először nézzen körül a saját portáján. Ha ott rend és tisztaság van, akkor lehet szidni a többit.