"a 10-es utat fejlesszék autópályává"
Van rá terv, csak nincs pénz. Ez most a vonatnak mák. Dupla mák, mert
- a vasúti pályát előbb fogják felújítani, sok hányattatás ellenére, mint megépülne az M10
- Budapesten hosszú távon sem működhetnek az ötleteid, mert egyszerűen nincs hova utat építeni. Parkolót (mélygarázst) meg lehetne, de oda el is kell jutni.
Semmi sem fekete és fehér: attól függetlenül, hogy a 10-es út túlterhelt, rengetegen járnak onnan autóval (azért van dugó)
Sajnos sok a panasz a 2-es vonalra (tömeg, késés, desirok műszaki állapota, vonatok egymást elverik) - ez szintén azt támasztja alá, hogy amint véletlenül egy vonalon jelentkezik utastömeg, azt sem tudják megfelelően lekezelni - addig minek nyígni újabb utasokért???
"Tehát a solymári, vörösvári, stb falusi utasoknak a vonatot a döntéshozó adta oda, hogy eszi nemeszi, nem kap mást!"
Nem igaz, mert van busz is, és nagyon sokan azt használják. Autót meg még többen. Legfeljebb többen döntenek a vonat mellett ahhoz az állapothoz képest, ha nem lenne dugó. (ahogy Szanyban, Pápán meg Tótkomlóson, Orosházán nincs)
A 2-es vonalat pozitív példaként hozzuk (az is), de
- egyrészt speciális a helyzete (nagyvárosi agglmeráció, sűrűn lakott, nagyon nagy mobilitási igénnyel)
- másrészt a napi 27 pár = 54 vonattal szemben ott van a két irányban összesen ~12 000 szgk és ~300 busz (Forrás: Keresztmetszeti forgalomszámlálás, 10-es út Budapest kordon). Mennyi lehet a modal split?
"És Bp-en a solymáriak, csabaiak, vörösváriak, stb kapjanak ingyenes parkolókártyát,"
A nagy demokrácia hazájában, Nagy Britanniában pl. Londonban van behajtási díj a belvárosba, de mondjuk Cambridge-ben vagy Yorkban nincs. Ez nem diszkrimináció? Az egyik mehet büntetlenül kocsival, a másik nem?