erdőszéli: "mer' azon megy a mentő, tűzoltó, rendőr, tejsesautó, macskatáposfurgon."
Hozzátehetjük, hogy a személygépkocsik is azon mennek. És akárhova emeled a benin árát (reális értéken belül), biztos, hogy a jelenlegi forgalom nagy része ott fog maradni.
Azt se felejtsük el, hogy a mellékvonali vonat ugyanúgy gázolajjal működik, mint a busz...Akkor miért is környezetbarátabb? Vagy neki is sok lesz az üzemanyag ára??
szanyi_arc: "Nem hiszem, hogy a vasúti pályahasználati díjak, vagy a közúthasználati díjak "demokratikusan" lettek volna megállapítva."
Amíg pár évvel ezelőttig "nagy MÁV" volt, és nem volt PHD/HHD, akkor sem tülekedtek a vasúton az utasok.
De komolyan, a közlekedési kormányzat helyében én elrendelném,hogy a mellékvonalakon ne kelljen PHD-t fizetni.
Csak úgy, kísérletképpen. Olyan sok pénzt nem venne ki a büdzséből, ismerve e vonalak forgalmát. Kíváncsi lennék a következményeire.
szanyi_arc: "De ezekhez a feladatokhoz nem kell autópályát, elkerülőutakat építeni."
Minden 11,5 tonnásra átépített vagy ROP keretében megerősített út vagy elkerülő út mellett van egy vasútvonal? Ahol nincs, ott se csináljunk ilyet? Építsünk inkább helyette vasutat, vagy hogy legyen?
Nem beszélve arról, hogy a fenti beruházások a jelenleg már létező igények kiszolgálására épültek. Amíg nem volt elkerülő, addig is már nagy volt a forgalom, a települések pedig bosszankodtak az átkelési szakaszaik miatt.
A vasút meg mindig új utasokról álmodik. Egyszerűbb lenne/lett volna megtartani a meglévő utasokat. Ha már eleve hátrányból indulunk (állomás-település távolsága, a nagyobb kapacitás miatt ritkább közlekedés), akkor lehet, hogy nem szétvert, leharcolt MD-kkel meg Bz-kkel, takarítás nélkül, késéssel kellett volna fuvarozni a népet, olyan megállóhelyekre, ahol úgy kell fel/lemászni, mint egy munkagépről, mert nincs peron sem. Időseknek, babakocsisoknak (+nőknek szoknyában) szinte lehetetlen.