Persze, hogy nagyon messze van a pontostól, de hozott anyagból tud csak dolgozni a szabó. :))
Igen, ezeket is bele kellene venni. Egészen pontosat most sem tudok prezentálni, de belekattantam a számolásba, elnézést mindenkitől. :) Egyszerűsítenem nyilván kell, a sok ismeretlen faktor miatt.
Akkor mondjuk, hogy 6 járat lenne egy napon.
Gondoljuk azt, hogy a japánok nagyon szorgalmasak (ugye, sztereotípia :), ezért legfeljebb két nap alatt rendbehoznak egy madarat, és ez már nagyon durva lehet egy japán légitársaság műszaki személyzete esetében. :)
Így 1 kiesés az 52 közül azt jelenti,jelentse azt, hogy ha reggel fuccsol be, akkor az összes aznapi és másnapi járata ugrott, és csak harmadnap reggel tud ismét munkába állni (avagy: estétől-estéig, tökmindegy, így is, úgy is 48 óra, oké, este nem repülnek, akkor kevesebb ciklus esne ki a megfekvés után, de most egyszerűsítsünk :) ), akkor: az 52 kiesés az összes adott napi ciklust érinti (6) és a következőt is (6), az tehát 12x52 = 624 nem teljesült járat
(Akkor és csakis akkor, ha a cikkben említett 52 megfekvés ilyen maradandó nyomot hagy a menetrenden, és egyik sem javítható azonnal, a ciklusok között).
6 járat lenne egy napon, az 15 masinával ebben az időszakban 15x6x365x3 = 98550 teljesítendő járat.
Kiesett 624, az tehát 99,36%-os rendelkezésre állás, és jé. :))) Úgyse hiszitek el, hogy nem úgy számoltam, hogy ugyanaz jöjjön ki, mint az előbb az egyik verziónál. :)