Azt azért ne felejtsük el, hogy a 737 NG-k vadonatújan kerültek a Malévhez, úgy, hogy a műszaki és a hajózó személyzetnek már egyaránt volt B737-es üzemeltetési tapaszatalata. Ez a Q400-as esetében teljesen hiányzott, ami nagyon nem elhanyagolható tényező! Kerítésen belülről úgy tudom, az első időkben százalékosan nem elhanyagolhatóan éppen előbb említettek nem megfelelő eljárása is vezetett műszaki hibához, illetve azok nem megfelelő kezelése végső soron járattörléshez! Máshol már írtam, hogy volt olyan időszak, amikor éppenséggel a Fokkerek voltak a hangár nem tervezetten gyakori vendégei, máskor a CRJ-k álltak ott egymás után, és persze nem elhanyagolható a B767-esek műszaki hibájából történt járattörlések száma sem, amely alkalmanként nem kevés pénzébe került a cégnek. Az elmúlt években többször utaztam úgy B738-assal, hogy jó esetben az ülések egyharmadán ült valaki, de volt ennél szerényebb létszám is. Ilyenkor mindig megérdeklődtem, mi történt az eredetileg tervezett géppel és azt a választ kaptam, hogy az bizony meghibásodott, a törlés elkerülése érdekében küldték a nagyobb gépet. A turbopropok pedig még sehol sem voltak... Egyébként (szerencsére csak lassan) a 737-esek is oda kerülnek repült órában, hogy a meghibásodások száma növekedni fog. Múltkor 737-es pilótával beszélgettem, aki azt mondta, nagyon megbízható a gép és szeretik is repülni, de sajnos már tavaly nyáron is több olyan helyzet volt, amikor NG-t kellett a fűre húzni, ahogy fogalmazott. Azt mondta, volt olyan is, amikor műszaki okból Q400-ast küldtek a meghibásodott B737 helyett...
Úgy tudom, a Q400-asok rendelkezésre állási mutatói jelentősen javultak a cégnél. Ha netán valakinek lennének erről konkrét számai, azt örömmel vennénk. Arról lehetne korrekt módon beszélgetni, addig sajnos elég szubjektív és túlságosan érzelmekkel áthatott a társalgás.