szanyi_arc
2011.02.12
|
|
0 0
36413
|
Nem hiszem, hogy a vasúti pályahasználati díjak, vagy a közúthasználati díjak "demokratikusan" lettek volna megállapítva. A kialakított szabályozási környezet kialakítása "automatikusan" tereli a fogyasztókat/használókat valamilyen iránya. (Épp ez a lényege.) A folyamat pedig "természetesnek" tűnik.
A paksi vonal nem versenyképes. Oké. Építsünk be a benzin árába extra környezetvédelmi adót, az autóbuszokra pedig pofátlanul magas úthasználati díjat. Lehet, hogy gyorsan megtelne a jelenleg nem létező vonat. Nem kell géppisztolyos ávós a busz ajtajába, hogy az emberek mást válasszanak.
Fordítsuk meg a játékot. Dobjunk a vasúti közlekedésre magas pályahasználati díjat. Egyből nagyon-nagyon veszteséges lesz. Teremtsünk aránytalan infrastruktúra-hozzáférési feltételeket a teherszállításban közút-vasút viszonyban. Jé, elfogytak a tehervonatok. A folyamat "természetesnek" tűnik.
|
Előzmény: erdőszéli (36410)
|
|