rizibácsi Creative Commons License 2011.02.12 0 0 3161

Szia!

A parafát a zúzottkő helyett teszi a sín alá a modellező! Tehát elég a zúzottkő vastagság.H0-ban 3mm-re emlékszem. Aztán persze parafa reszellékkel, vagy zúzottkő utánzattal feltölti a talpfák közét, és beszórja az ágyazat rézsűjét is. Így érjük el azt a látványt, mintha a sín és a talpfa alatt is zúzottkő lenne. Nézzd már meg a Gerhard Throst könyvét ahol a töltés metszetét rajzolja le. A modellezésben nem tehetünk 3-4 mm kavicsot a talpfák alá, hogy az ágyazat rugalmas legyen, de stabil, de legalább az ágyazat víz áteresztésével nem kell foglalkoznunk. A parafa jól alakítható, pl ágyazat rézsűje, az ívek, eléggé "kemény", még szögelés esetén is SÍKban tartja a sínt, ami a leglényegesebb.

A polifoam ajánlónak üzenem, tenyereljen rá a parafára és polifoamra, ha nincs külömbség, használja Nem a zaj a nagy ellenség, hanem ha hullámvasútat építünk, és állandóan kisiklik a szerelvény. Nálad a diorámában persze nem siklik ki a vonat, de a hullámos sín ott is csúnya.

Én az előszobában a padlót borítottam le parafával, és átjön rajta az alatta lévő mozaik lapok egyenetlensége.

Na szia, Rizmajer.

Előzmény: nobolond (3157)