No, akkor egy kiscit lépjünk hátra!
Először is, én nem üzemeltetek repülőgépet, egyet se, nem hogy flottát.
Ugyanakkor jópár kedves barátom és ismerősöm él ebből a sportból.
Az általuk elmondott - és értelemszerűen nem minden részletében publikus - információkat - megemésztésük után - sokféleképpen lehet postolni.
Azonban összességében 3 dolog a legalaposabb szerecsenfürdetés után is világos.
1. A mi bő ingjeink megbízhatóan üzemelő gépek, hosszú sorozat végén (illetve közepén, mert ugye még mindig van rá egy-két hónapra szóló megrendelés) gyártott, kiforrott verziójú gépek, amelyek ennek következtében meglehetősen nagy biztossággal teszik a dolgukat.
2. A Dash ezzel szemben olyan hibajelenségeket produkál - lásd nyitok-csukok menet közbe, propgondok, futógondok, stb. - amelyek az általános üzembiztonságot alapvetően konvergálják zérushoz.
Nem ismerek még közelítőleg sem semmilyen pontos adatot, statisztikát, de az általam hallottak alapján nem lepne meg, ha kiderülne, hogy a 4 botsáska több nongóájtemet produkál, mint amennyit a huszoniksz 737-es...
3. A 2. ponttól függetlenül, a típus egyedi jellegzetességei sok esetben nem passzolnak a felhasználási igényekhez - lásd: nuku cargo.
Ezért úgy vélem, a mi szintünkön - értsd: a téma iránt fokozottan érdeklődő virtuáloperátorok szintjén - túlzás nélkül jelenthető ki a típusról, hogy "szar".
Amivel persze nem kell egyetérteni. A Trabit is istenítik sokan (én is!!!), de attól még az egy szar autó. (De a Wareszt még inkább istenítem. És az is szar autó!!) :-)))