bobbex:
:) Hát nem egyetérteni azt lehet... de attól még a tények tények.
Drz400E vs Drz400S
1) olajperiódus: E-nél 20 üzemóra (kb. 1000 km), S-nél 6000 km... nem mindegy.
2) pakolhatóság: E-nél az üléssel véget ér a segédváz is, az S-nél a teljes hátsó sárvédőt végig kísér - igy az S-re lehet normális csomagtartót csinálni, sőt akár oldal dobozt is... Az E-t hivatalosan még csak kétszemélyre sem lehet levizsgáztatni, mert annyira le van gyengítve a hátulja...
3) elekromosság: Az E-n van egy helyzetjelző és kész... Az S-en van rendes tompított-fényszoró, irányjelző, féklámpa rendszer és visszajelzők.
4) hűtés: Az E-n nincs külön hűtő ventillátor (mert elvileg vele nem állsz a pirosnál helyben..) az S-en normális ventillátor van, sőt hűtővíz tulmelegedés visszajelző is...
5) Az E 10 lóerővel erősebb, de ennek sok-sok ára van pl. olajcsere... mások a szelepei és más a himbarendszere is, más a kipufogó rendszere, más a hengerejtömítése és más a váltóáttételezése, sőt más a végáttételezése is... De ennek ebből a 10 lóból könnyedén lehet 5-6-ot szerezni az S-be úgy, hogy teszünk rá egy sportosabb dobot és egy kicsit rövidebb végáttételt... már-már észre sem veszed a különbséget. És az szervizintervallum, a pakolhatóság, a világítás maradt...
Az S-ből könyebb E-hez hasonlót csinálni... Az E-ből nagyon nehéz. Tudom, mert próbáltam. Mindkét modellhez volt szerencsém. Ha nem tisztán hárdosabb offroadra venném a motort én is inkább S-t vennék.
Persze ettől még lehet iádni az E-t... :)) én is imádom, most is az van... csak árulom. Ha S lenne - nem árulnám.