Mitől drága? A magas pályahasználati díj miatt?
Nem attól drága,de attól is.
Hogyan is közlekedik le egy Bzmot egy 3-4 állomásos mellékvonalon?
-egy mv.
-egy kaller
-3-4 forgalmista
-3-4 (akár 10 váltókezelő-sorompókezelő)
-menetvonal biztosítási díj
-PHD
-üzemanyag
-amortizáció
-karbantartási költségek
-stb,stb...
Vicc,de sok ember kell egy vonathoz.A buszhoz meg 1-2 ember elegendő egy viszonylaton.A vasút az emberi erőn tud/tudna spórolni.
Ha a vasút fejlesztett volna az elmúlt 20-25 évben úgy ahogyan kellett volna,ma 25.000fő elég lenne a mai kb 40-45000 fő dolgozóval szemben...
sokszor leítam már,de pl egy Beleg,Kiskorpád,Jákó-Nagybajom,Kaposmérő állomáson minek az állomás mindkét végén a mai napig 1-1 őrház,mindegyik őrházba 1-1 ember (vagyis őrházankánt havi 3-4 ember)? Ezen a 4 állomáson 22-25 embert tudnaspórolni alsó hangon is,az évi 50 millió.És ez egy apróság csupán...