kozma555 Creative Commons License 2011.02.11 0 0 36377

Mitől drága? A magas pályahasználati díj miatt?

 

Nem attól drága,de attól is.

Hogyan is közlekedik le egy Bzmot egy 3-4 állomásos mellékvonalon?

 

-egy mv.

-egy kaller

-3-4 forgalmista

-3-4 (akár 10 váltókezelő-sorompókezelő)

-menetvonal biztosítási díj

-PHD

-üzemanyag

-amortizáció

-karbantartási költségek

-stb,stb...

 

Vicc,de sok ember kell egy vonathoz.A buszhoz meg 1-2 ember elegendő egy viszonylaton.A vasút az emberi erőn tud/tudna spórolni.

Ha a vasút fejlesztett volna az elmúlt 20-25 évben úgy ahogyan kellett volna,ma 25.000fő elég lenne a mai kb 40-45000 fő dolgozóval szemben...

 

sokszor leítam már,de pl egy Beleg,Kiskorpád,Jákó-Nagybajom,Kaposmérő állomáson minek az állomás mindkét végén a mai napig 1-1 őrház,mindegyik őrházba 1-1 ember (vagyis őrházankánt havi 3-4 ember)? Ezen a 4 állomáson 22-25 embert tudnaspórolni alsó hangon is,az évi 50 millió.És ez egy apróság csupán...

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36364)