Én pedig rámutattam, hogy nincsen olyan, hogy "a görög", hanem különböző görög szövegkiadások vannak, és félrefordításokról csak akkor lehet beszélni, illetve azokat tudományosan kimutatni (illetve e kimutatásra diadalittasan mutogatni, ahogy te tetted), ha az ember Károlit a saját alapszövegével, vagyis a TR-szal hasonlítja össze.
Értelek. Világos lett számomra a lényeg,lehet,hogy az én hibámból,de akkor elbeszéltünk egymás mellett. Ha ez miattam történt,akkor bocsánat.
Nem így kell Károli félrefordításait kimutatni, ezért forrásodra való hivatkozásod szövegezésével módszertani hibát követtél el.
Elnézést kérek.De nem én írtam a cikket, csak ideillőnek találtam.
jó okuk van fenntartani a lélekvándorlás ellen kimondott anathémával való egyetértésüket.
Tehát,a reinkarnáció,mint tétel egy létező dolog volt már akkor is,máskülönben nem ment volna a vita róla...
"Az Ó- és Újszövetség embere magától értetődőnek tartja az újra testet öltés gondolatát. Például majd’ egy tucatszor fordul elő a szövegekben, hogy Illés próféta eljön Keresztelő Jánosban, vagy Jézusban ölt testet. Az Újszövetségből azonban az első három században szinte mindenünnen kigyomlálták a reinkarnációra utaló részeket. 325-ben a Niceai zsinaton lezárták a kánont, és ez azt is jelentette, hogy a kor egyházfői csak azokat a szövegeket fogadták el hitelesnek, amelyek megegyeztek az akkori hitvilágukkal és érdekeikkel. Rögzítették a Credót – a Hiszekegyet is, de ebből szintén kihagyták az újra testet öltés eszméjét. Ugyanakkor az egyházatyák, az igazi misztikusok, Szent Ágoston, Alexandriai Kelemen, Órigenész, vagy Bonaventura mindig kacérkodtak a reinkarnáció gondolatával, s rejtjelezve beleszőtték tanításaikba. Órigenésznél például a lélek nem az ember földi életével kezdődik, és nincs számára a halál után örök kárhozat. Az egyház hittételeinek kialakulására azonban hatalmi, politikai szempontok árnyéka vetült. Jusztiniánusz császár úgy kívánta a Konstantinápolyi iskola, és ezzel a Bizánci Birodalom hegemóniáját megerősíteni, hogy a rivális Alexandriai iskola egyháztanítóit sorra elítéltette. 553-ban a Konstantinápolyi zsinat a császár hatalmi nyomására Órigenészt 11 pontban elmarasztalta. Anatémának, eretnek tanításnak bélyegezték minden reinkarnációra utaló tantételét."
(Dúl Antal teológus)
Dúl Antal tanulmányait 1967-től 1972-ig a Római Katolikus Hittudományi Akadémián végezte. Ami azért is meglepő,mert pont a katolikus egyház ellenzi a reinkarnációt leginkább.
Hitemet továbbá,hogy mire is alapozom a reinkarnáció valósságát,még ezzel tudnám alátámasztani ,ha nem gond,hogy megemlítem,ezt leírtam egy másik topicba is,persze ez az alátámasztás már csak zárójeles kiegészítés:
A héber történész, Josephus szerint a zsidóknak három vallási csoportjuk volt. Ezek az esszénusok, farizeusok és a szadduceusok voltak. A szadduceusok hitték, hogy a lélek is meghal, mikor a test meghal, de a másik két csoport, a farizeusok és az esszénusok hittek az újjászületésben. A zsidók hitték, hogy egy ember, aki már élt, újból életre kelhet,csak ennek a kimenetelét nem tudták.
(Sokminden változott azóta emberi törvénykezések formájában,így pl az is,hogy csak anyai ágon lehet vki zsidó,holott a rómaiak előtt a zsidóság származtatását apai ágról származtatták,lásd: Ábrahám,tehát nem csodálkozom,hogy a reinkarnáció is máshogy van manapság feltüntetve.)
A Kabala az a szent szöveg, amelyről azt állítják, hogy a héber Szentírásban elrejtett titkos bölcsességet tartalmazza. Ezt a középkor rabbijai az ősi tanokból vezették le. A reinkarnáció gyakran megjelenik a Kabalában, és a haszidizmusban ez továbbfejlődött. E tanítások szerint az összes emberi léleknek közös eredete van, az első embertől (Adam Kadmon). Az Adam az egy gyűjtő fogalom, embert jelent héberül,nem pedig keresztnevet. Ádám lelkének részei (nitzotzoth) alkotják az egyéni lelkeket. Ádám eredendő bűne összezavarta a magasabb és alacsonyabb rendű lelkeket. Ennek következtében minden egyes léleknek keresztül kell mennie az inkarnációk során mielőtt visszatér Istenhez. Az ókori zsidók hite szerint Mózes Ábelnek, Ádám fiának a reinkarnációj a volt. Messiásuk pedig mag a Ádám reinkarnációja, aki egyszer már eljött mint Dávid.
A korai kereszténység egyik filozófusa, név szerint Origenész (i.u. 185-254), akit a történészek az egyik legjelentősebb egyház atyának tartanak, a Contra Celsum-ban írja: „Megfelel-e valami jobban az értelemnek, minthogy minden egyes lélek valamilyen rejtélyes okból egy testbe kerül, és ez az érdemeknek és az előzőleg elkövetett cselekedeteknek megfelelően történik? A lélek, amely természeténél fogva anyagtalan és láthatatlan, nem létezhet anyagi helyen anélkül, hogy ne volna teste, amely megfelel e hely természetének; következésképp ezt a testet, amelyre korábban szüksége volt, de amely a továbbiakban megváltozott állapotában nem megfelelő többé, leveti egyszer és egy másikra cseréli. " ( Reinkarnáció a korai kereszténységben. )
Szent Ágoston (i.u. 354-430) a Contra Academicds-ban Platón reinkarnációját tárgyalja: „Platón üzenetét, amely a legtisztább és a leg ragyogóbb az összes filozófia közül, a tévelygés sötétsége végül szétdarabolta és most főleg Plotinusnál tündököl, Platón egy követőjénél, aki annyira hasonlít mesterére, hogy azt gondolhatnánk, együtt éltek, vagy méginkább — az őket elválasztó hosszú időre való tekintettel, Platón újjászületett Plotinusként.”
A XV. századi Firenzében, Italiában, a Medic i ház védelme alatt Platón tanai és a reinkarnáció fogalma újjáéledtek.
Georgius Gemistust (1355-1450) tartják az első filozófusnak, aki Platón tanait újra bevezette a nyugati világba. Gemistus írta: „Ami bennünket illet, a lelkünk halhatatlan és örökkévaló… Halandó por hüvelyhez kapcsolódva az Isten egyszer az egyik, másszor a másik testbe küldik, acélból, hogy a halandó és halhatatlan elemek egyesülése az emberi természetben hozzájárulhasson a mindenség egészének egységéhez.”
A rómaiakkal Ennius, a költő, ismertette meg a karmát. Annales-ei- ben Ennius elmondja, hogyan jelent meg neki álmában Homérosz, és mondta el neki, hogy két testüknek egyazon lelke van. Vergilius (i.e.70-19) az Aeneász-ban írja: „Ezen lelkek mindegyikét, ezer évi bolyongás után, megidézi az isteni gondviselés az ítélőszék elé a Léthe folyóhoz. Ezen az útón elfelejtik előző földi életüket, és újra meglátogatják a világ boltozatos birodalmát, készen arra, hogy ismét élő testbe térjenek vissza.”