hmsoft Creative Commons License 2011.02.10 0 0 36324

Miért azon megy a fejvakarás állandóan hogy valamivel kiváltsuk a vasutat?

 

Jelenleg és a belátható jövőben, Európában, szárazföldi relációkban az áruk és személyek zöme közúton mozog. Igen ám, csakhogy míg a levegőben nagyjából egyféleképpen szokás repülni, a vízen is nagyjából egyféleképpen szokás közlekedni (lévén, hogy a víz és a levegő többé-kevésbé mindenütt hasonló), addig a szárazföldön kétféle infrastruktúra létezik.

 

Akkor most képzelj el egy racionális gondolkodásmóddal megáldott, földönkívüli lényt, aki még sosem látott semmilyen földi közlekedési eszközt, de képesek vagyunk neki kommunikálni ezeket az alapjellemzőket:
- levegőben egyféleképpen,
- vízen egyféleképpen,
- földön kétféleképpen, és ebből jelenleg az egyik domináns.

 

Mit gondolsz, milyen kérdést tesz fel ezek után? Természetesen azt a kérdést, hogy: "Földön mi értelme a kétféleségnek?" És neked meg kell találnod azokat a szállítási módokat, viszonylatokat, ahol érvelni tudsz a kétféleségből a "második féleség" mellett. Ahol a "második féleséget" nem egyszerű kiváltani. Ahol a "második féleség" képes megvédeni a pozícióját.

 

Volt már példa rá hogy valahol leállították a buszjáratokat a vasút javára?

 

Van példa arra, hogy valahol el sem indították azokat a buszjáratokat. Az oroszországi Vorkutába például nem lehet úton, autóval vagy busszal eljutni, mert nincs út. Ha mégis közúti eszközzel kívánsz ott megjelenni, akkor befizetsz a személyRoLa szolgáltatásra.

 

hm

Előzmény: Kököjszi-Bobojsza (36323)