Szeretném leszögezni ,hogy eszem ágában sincs összerugni a port Gregor83 topiktársal.Az IL-14 esnél jó hangulatu megismerkedésünket nem rontanám el egy ilyen vitával.
Megnéztem az összes légitársaságot amit felsoroltál ,hogy kik alkalmazzák ezt a típust.Arra a következtetésre jutottam ,hogy 3-4 akik csak ezzel a gépekkel rendelkeznek.A többiek mellettük alkalmaznak más kishatótávú gépeket (fokker50 stb:)és persze más típust is ami bármilyen uticélra jó.Tehát nem bizzák a véletlenre sehol sem.Ahol 24 gép van ott könnyebb pótolni a kiesett gépet ,ami a Malévnál már nehézkessebb.Ne azon agyaljatok ,hogy mennyi üzemanyagot használ egy út során amikor a napi 4járatból lehet ,hogy egyet sem tud teljesíteni,vagy minden út elött össze kel lapátolni.Tehát szerintem azt számoljátok ,hogy mennyit repül meghibásodás nélkül!!!
Hiába termel egy út alatt 10 000$ ha ebből lejön az üzemanyag a le és felszállási díj, a gurulási díj ,a jégtelenítés ,az irányítási díj stb: .És ha valami hiba van a géppel ami gyakori,akkor nem 5ft az alkatrész.Ha abból indulok ki ,hogy egy B737 pilóta oldalablak üvegjének az ára 4050$+a cseréjének a munkadíja+a hozzá felhasznált anyagok.Elérheti akár a 6000$ is.Akkor most miről is vitatkozunk? :)
Hát én erről beszélek.Sok repült óra műszaki hiba nélkül=nyereség!Ha nem termeli meg a gép a repült ideje után a kötelező karbantartásra fordítható összeget akkor nem jó a tipus.Mitől lesz nyereséges a légitársaság?Hát nem a Q400-tól ez már biztos.