A repidő költség az egy repórára vonatkozik. Tök mindegy, hogy mennyit szállsz fel meg le!!!!!!!
Azaz, ebből a szempontból marha mindegy, hogy melyik típus milyen jellegzetességekkel repüli le az egy órát.
Nem teljesen. Pl. ha kötsz valakivel egy Power-by-the-Hour megállapodást a gépeid karbantartására, akkor meg fogják kérdezni, hogy hány ciklus jut egy blokk órára. Mert pl. a futóművek karbantartása ciklus és naptár függő, míg a hajtóműveké ciklus, üzemóra és naptárfüggő. (a hozzáértőbbek javítsanak ki, ha rosszul tudom)
Tehát igenis számít a karbantartásnál, hogy milyen menetrendben üzemelteted a gépet. És ezért bőven meglehet, hogy az egyik típus jobban teljesít a rövidebb szakaszokon, míg a másik a hosszabbakon jobb, miközben nagy átlagban hasonlóak a számaik. Ezért sajnos nem lehet megspórolni a részletes költség-modellezést, amikor gépet választ az ember a hálózathoz.
Még csak annyit, hogy az eredetileg valaki által bemásolt üzemelési költségek az "operating cost" megnevezést használták. Ez viszont így túl tág. Pl. nem tudni, hogy a tulajdonosi költségek benne vannak-e? Összehasonlítást viszont csak a költségek teljes spektrumán érdemes végezni.