A330 Creative Commons License 2011.02.07 0 0 861

1. A repidő költség az egy repórára vonatkozik. Tök mindegy, hogy mennyit szállsz fel meg le!!!!!!!

 



Ez igen nagy tévedés. Melyik repülés költsége nagyobb 5x1 óra vagy 1x5 óra? Ez előbbiben van 5 fel és leszállás a másodikban csak egy. A fel és leszállás lényegesen gazdaságtalanabb üzemmód mint az utazó repülés.

 

Az eredeti összehasolításban míért számoltál végig az utazósebességgel? Ez a jet típus nem kis előnyére van. Ha a 450 mérföldes példában a CRJ-t és a Dash-t összehasonlítod úgy, hogy a repülési idő csak kb 5 percet tér el (sokan ezt tapasztalták a valóságban) és tényleg ez a valóság a rövid útvonalakon a fel és leszállások miatt, a következő eredmény jön ki:

 

CRJ 1,0 óra 2285 USD                        DASH 1,087 óra 2388 USD

 

Ha a CRJ 100%  akkor a Dash 104%

 

Kezd elolvadni a különbség.

 

A 300 mérföldes példában a repülési időt tekintve már ekkora különbség sincs kb a fele 2.5 perc.

 

CRJ 0,683 óra 1562 USD                   DASH 0,725 óra 1592 USD

 

Tulajdonképpen már ugyanaz a költség.

 

Eddig csak a repülési időkülönbségek lettek beállítva a valósághoz sokkal közelibb állapotba. A valóságos üzemanyagfogyasztások pontos számítása még tovább hoz a konyhára, ugyanis a rövid útvonalon a jet kénytelen az optimális magasság alatt repülni, míg a turboprop ezen a magasságon a leggazdaságosabb, így a repórára vonatkozó költség nagyobb lesz mint a prospektusokban megadott durva adatok a jetre vonatkozva. Ezért írtam egy konkrét adatot, hogy lásd van különbség.

 

Végezetül minden légitársaság tudja, hogy rövid regionális útvonalakon a turboprop gépek a gazdaságosabbak. Különösen igaz ez akkor, ha magas az üzemanyag ára. Te most fejedbe vetted, hogy bebizonyítod ennek az ellenkezőjét. A példát azt mutatja, hogyan lehet felületes kalkulációval rámondani a fehérre hogy fekete.

 

 

Előzmény: Ramius (858)