Máris ellentmondásos a helyzet: akkor miért van az, hogy a települési önkormányzatok közösségi közlekedés fejlesztése címszóval a tanyavilágban lévő buszvégállomást és buszfordulót esőbeállóval, akadálymentesítéssel, térburkolattal láthatták el?
a)Csomagban lehet pályázni, egyszerre több buszmegállóra (pl települési vagy térségi szinten), vagy valami egyéb peremfeltétel van, amiből ez következik.
b)Önkormányzatok sok esetben szintén igen "magas" hozzáértéssel állnak hozzá a dolgokhoz, és nem tudják reálisan megítélni mit célszerű és mit nem.
c) b)-vel összefüggésben vagy mellette egyszerűen szarnak bele, ezeket csak amolyan "eredménynek" tekintik, amiket jó lokálpatrióta módjára ki tudnak tenni az ablkaba a saját tevékenységüket reklámozva. Meg különbenis, a bekerülési költség jó részét amúgysem ők fizetik, hanem az állam és az Unió különböző forrásaiból kapják. Ígyhát, mikoris másnak a bréjével kell a csalánt verni, akkor általában mindíg más a hozzáállás, mintha a saját kontójára menne a dolog.
d)Nincs meg a források elosztásának/odaítélésének kellő mértékű szakmai szabályozása és koordinációja amely bizonyos szükséges esetekben igent, vagy nemet tudjon mondani egy-egy pályázat elbírálásakor.
e)Mittomén
f)Egyéb.
a)-f) tetszőleges súlyozású kombinációját elképzelhetőnek tartom arányokat esetfüggőnek tekintve.