Picit hasonlít az Octaviákra, azok is gyönyörű gépek, nagyon szeretnék egyszer egyet... csak tudnám hova tenni, meg miből fenntartani...
Most jöttem az okmányirodából, összeírom a papírozás költségeit:
Veterán, gyenge motor lévén (13 kW, 344 cm3, 1972) tudott a gép a Magyar Nosztalgia és Hobbijármű Regiszterbe bekerülni a Trabant-Wartburg klub jóvoltából, így a TWK tagsági díj 3000 Ft, egyszeri reg. díj 500 Ft, és a Generalinál az éves biztosítási díj 700 Ft. (Ha segédmotorra is kötnék, az további 550 Ft motoronként, szerintem fogok is!)
Eddig tehát a biztosítás idén össz 4200 Ft. (plusz nekem posta, az valami 300 ft, de az elhanyagolható, pesten személyesen ingyenes lenne...)
Utána követkeeztt a műszaki-, és eredetiségvizsgálat. Ezeket külön sajnos nem tudom, együttesen 25900 Ft-ot fizettem, reggel vittem, fél3-ra kész lett.
Ma pedig okmányiroda: (ez a leg felháborítóbb az eredetvizsga után)
Államigazgatási eljárási illeték 12000 Ft (előszöris ez mi a rák?)
Érvényesítő címke: 585 Ft
Rendszámtábla kiadás: 5500 Ft
Apeh részére valami vagyonszerzési illeték:6190 Ft (Na ez meg aztán végképp kiveri a biztosítékot)
Ez így összesen 54375 Ft, és még üres a tank. Bürokrácia, én így szeretlek.
Amúgy UJK-701 lett a rendszám. :) (Fogalmam nincs, ebből mit lehetne kihozni, leginkább semmit szerencsére, úgyhogy marad a neve Ludmila)