hadihajos Creative Commons License 2011.01.30 0 0 7022

A vasút állomás helyett inkább a régi tervét kéne szorgalmaznia:

 


Tervezik a metrót Káposztásmegyeren 2009. október 25. 09:33 >> Újpesti hírek Sok káposztásmegyeri húsz évvel ezelőtt azért vásárolt a főváros centrumától távoli lakást, mert azt ígérték, eddig jár majd a metró. „Azóta ezzel az ígérettel utazunk nagyon kellemesen, és gyorsan elérünk vele a városközpontba! - írta olvasónk, Pintér Gyula. Most végre kiszámolják, mennyibe is kerülne, ha tényleg kijönne Káposztásra a kék metró.

Hat kötöttpályás nagyprojekt megvalósíthatósági tanulmányának, illetve kiviteli tervének támogatásához nyújt be pályázatot a főváros – erről a kérdés megvitatására összehívott rendkívüli közgyűlésen döntöttek a politikusok. Egyhangúlag támogatták a budapesti villamos- és trolibuszhálózat fejlesztését, az észak-déli gyorsvasút déli irányú fejlesztését, a 2es metrónak a gödöllői HÉVel történő összekötését. Az újpestiek számára a legfontosabb fejlesztés a 3-as metró meghosszabbítása Káposztásmegyerig.

– Bár terveken és tanulmányokon nem lehet utazni, mégis örülök, hogy legalább a tervezési körbe bekerülhetett a 3-as metró befejezése – mondta lapunknak Wintermantel Zsolt Fideszes újpesti és fővárosi képviselő. – Nem kerülhetett volna a pályázandó projektek körébe, ha nem szerepelne Budapest Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Tervében, a középtávon megvalósítandó beruházások között. Az eredeti szocialista előterjesztésből kihagyták a 3-as metró befejezését, azt nekünk, ellenzéki képviselőknek kellett számos szakmai egyeztetés során beerőltetni a javaslatba. Ha akkor ez nem sikerül, most nem beszélhetnénk erről a tervezési pályázatról sem – hangsúlyozta a frakcióvezető. A megvalósíthatósági tervek a beruházások alapját jelentik, az ebben szereplő adatok alapján lehet például uniós támogatásért pályázni