pberencz Creative Commons License 2011.01.30 0 0 1870

Nemnemnemnemnemnem....

 

Az a tábla, amit oda kitesz jobb felülre, az azt jelenti, hogy az adott utcán-úton-autópályaszakaszon mennyi a maximum megengedett sebesség. Ezt az adatot maga a térkép szoftver tartalmazza, de nem minden utcánál tudja. Az akkor is ott van, ha áll az autó, meg akkor is, ha 237 km/h-s sebességgel száguld rajta. Figyelmeztető hang nincs, hacsak be nem állítjuk a fedcomp-on azt a bizonyos limitet. De az csak 1 sebesség határ, nem változik/változtatható dinamikusan sajna...

 

Ezt a tábla kirajzolós témát a 266x firmware-től fölfelé tudják a navik, az alatt nem.

Ellenben most már van(?)-lesz táblafigyelő és felismerő rendszer is! Legalábbis a vcds-sel már beállítható, bár gyanítom ez édeskevés a működéshez. Gondolom szükség van még mondjuk minimum egy kamerára is, ami a táblákat keresi az út mentén, de szerintem újabb firmware is kellhet hozzá (3xxx), és tán az sem kizárt, hogy maga a navi is újabb kell, hogy legyen, mondjuk minimum "C"-s... De azt is simán elképzelhetőnek tartom, hogy a műszercsoportot is cserélni kell (színesre kijelzősre), mert szerintem oda is ki tudja rajzolni az adott táblát (ahogy a többi márka autói is).

 

A tolatókamerás, vonalgörbítős téma kicsit bonyolultabb szerintem ennél. Azok az autók tudják "görbíteni a teret", amiknél van egy külön kontroller egysége a kamerának (pl tiguan, passat, touareg, phaeton, multivan). Aminek nincs kontrollerje, csak maga a kamera van és annak a drótjai mennek a naviba, az nem figyeli a kormányszöget.

Az utólagos beépítésnél a kontoller helyes beállítása azonban nem kis feladat. Van egy olyan érzésem, hogy a márkaszervizek sem csináltak még ilyet itthon! Mindenféle lézeres távolság méréses kalibrálásról van szó, ami házilag kb kivitelezhetetlen. Spéci gyári műszerek kellenek hozzá.

Legalábbis ezt olvastam róla (olyantól, aki pöttyet jobban értet hozzá, mint én, és mégsem sikerült neki, pedig az említett műszerezettsége is megvolt).

Előzmény: ckerti (1869)