Nemo Creative Commons License 2011.01.23 0 0 2196

"Az úrvacsorának nem lényegi eleme a kenyér kovásztalansága. Íme, még a kend felekezete sem tartja érvénytelennek a kovászosat, ha minden más megvan." - "Legfeljebb végszükségben barátom." - Szó sincs róla. Előd István ezt írja (egy mákszemnyi vonatkozás nélkül a halálveszélyre: ezt a kibúvót csak kend izzadja ide kínjában):

 

"AZ EUKARISZTIA SZENTSÉGI ANYAGA BÚZAKENYÉR ÉS SZÔLÔBOR


Errôl hivatalos egyházi megnyilatkozás formájában elôször a firenzei zsinat szólt (DS 1303; 1320), és azt is megemlítette, hogy a kovásztalan és a kovászos kenyér használata egyaránt érvényes.

 

Kovászos kenyeret a keleti szertartású egyházban használnak.

 

A zsinati döntés a kenyérre és borra vonatkozólag dogma. A kenyérnek búzakenyérként és a bornak szôlôborként való megjelölését a hittudósok biztos teológiai igazságnak tartották mindmáig.

 

Jézus az utolsó vacsorán valóban kenyeret használt (Mt 26,26 párh), és ezt tették az ôskeresztények is (ApCsel 20,7; 27,35; 1Kor 10,17). A megfelelô görög szó (artosz) búzakenyeret jelent, ha nem tesznek hozzá más jelzôt; a zsidó szertartás is búzakenyeret írt elô a húsvéti lakomára. Eddig úgy tudtuk, hogy a szenthagyomány is a búzakenyér mellett tanúskodik, ezen belül viszont az elsô századokban vegyes volt a kovászos és kovásztalan kenyér használata, ami már eltér a zsidó szertartástól. A kovásztalan kenyér csak kb. 800 óta lett általánossá Nyugaton."

 

No hiszen, a kend logikáját követve kb. 800-ig egy csomó római katolikus csak halálakor részesedhetett érvényesen az eukharisztiában! És még kend sipítozza bele több topikba, hogy én még magamnak is ellentmondok, mikor immár másodszor mond ellent saját felekezete tanításának!

 

"Na de foglaljuk csak össze!" - No lám, az alaposságra törekvő R.Katolikus nekiveselkedik a feladatnak. Lássuk, mi sül ki belőle.

 

"ebbe folyt bele nemo, mint fogadataln prókátor" - Dehogy úgy: a kend hazugságára mutattam rá, miszerint Ösztöke saját szavai alapján egész évben kovásztalant enne. Meg persze a kendből rutinszerűen előbuggyanó protestánscsepülést nyestem meg kissé.

 

"Tehát az alapfelállás,(2102) hogy miszerint a protestánsok kovászos kenyérrel ülnek (vagy állnak) úrvacsorát. Azt maga a fogadatlan prókátor nemo saját erőlködéseiben  erősít meg és bizonyít be saját példáján keresztül. Szegényke úgy védte ösztökét, hogy közben saját maga hazudtolta meg!" - Dehogy hazudtoltam meg. A protestánsok többsége kovászos kenyérrel veszi az úrvacsorát (köztük én is), némelyek azonban kovásztalannal.

Előzmény: R.Katolikus (2189)