bérnepper Creative Commons License 2011.01.22 0 0 4850

Sziasztok.

 

Úgy érzem, el kell oszlatnom néhány félreértést.

bone vagyok, a bérnepper.

 

Először is, igen, sok tucat Exem volt.

Értek hozzá.

Mind a technikáját, mind a piaci körülményeit ismerem.

Össze tudom vetni a konkurens termékekkel, mivel a konkurencia termékeit is ismerem.

Szereltem és adtam-vettem őket.

 

A bérnepperi szolgáltatást azért hoztam  létre, mert egyrészt igény mutatkozott rá, másrészt a "haveri segítség" kategóriába egyre

kevésbé tudtam a csőstül jövő felkéréseket beleszuszakolni.

 

Miért is történt ez?

 

Minden héten felkértek egy-egy autó megszakértésére. 

Ez hol kisebb, hol nagyobb áldozatot követelt tőlem.

Az ember a haverjától nem kér pénzt ilyesmiért.

De mit tegyen a haverja haverjával?

 

Ott hálálkodás, kézszorongatás, majd általában egy kurvadrága pia tukmálása volt a vége.

 

Ennek akartam véget vetni.

 

Van egy szabott átalány ár, ami a szolgáltatás ellenértéke.

 

Mit kap ezért a vevő?

Kiszállást Budapesten belül két órán belül.

Teljes szakértést. 

Alkut. 

Iratok átnézését, kényes pontok feltárását - alvázszám milyensége, különösen amerikai autónál - stb.

Próbakör, próbafutam, váltó-motor kipróbálását, futómű, féltengelyek állapot felmérését tapasztalati úton.

Amennyiben szükséges, műhelyben történő átvizsgálást.

Árajánlatot a javításra.

Javítási lehetőséget.

Tréleres szállítás bonyolítását.

 

Majd bizonyosan jön Tamás81 társatok, aki elmondja a mai napját.

 

Én is elmondom,  hogy egy életszerű példát lássatok.

Szombat van.

Értem jött Tamás, lementünk 150 kilométerre. 

Az autót megnéztük, kipróbáltuk. 

A legeslegutolsó árból - "ennél olcsóbb nem lesz, ha alkudni akar, ne is induljon el!" - alkudtam annyit, amennyi a szolgáltatás háromszorosával egyenlő.

 

Az autót majd gondolom leírja Tamás.

Annyit érdemes tudni róla, hogy papír nélküli külföldi autókat adnak ennyiért.

Hajtáslánc teljesen rendben van, apró javítanivalók.

 

Gondolom, ős-Exeseknek elgendő annyit mondani, hogy a KLÍMA és a TEMPOMAT  is működik, ami  a hazai Exek túlnyomó többségénél mondjuk 7kiló alatt sosem.

 

Nem egy makulátlan darab, tény, de van benne potenciál.

 

Én mindig azt nézem, milyen az ár-érték arány. 

Ha ez elfogadható, az ár igazából mellékes.

 

Még egy kérdésre szeretnék válaszolni.

 

Miért érdemes váltóhibás Exet venni?

 

Azért, mert az Ex legfőbb achilles-pontja a váltó.

Ennek egyszerű az oka.

A viszonylag jó három sebességes váltóba beleszuszakoltak egy negyediket, később egy tökéletesen értelmetlen és béna megoldással egy ötödik fokozatot is.

A szelptömb 8 csavarral rögzül, holott 18 csavarralkellene rögzülnie.

A szeleptömbben lévő szolenoidok (7db) működéséhez tökéletes felfekvés kell, ami bizonyos kor és futásteljesítmény után - ez általában 250.000 km környéke - ez vetemedik és a váltó végzetes meghibásodásához vezet.

 

A felújítása 350-400ezer Ft.

 

Tehát inkább azt szoktam javasolni, hogy vegyünk egy "egymilás" Exet rossz váltóval 500-ért, csináljuk meg a váltót, hogy azzal garantáltan ne legyen gond évekig.

 

A másik kényes kérdés a lánc csörgése.

Ennyi Ex után tudom pontosan, ha hidegen X ideig hallatszik a csörgés, még elmegy, ha 3X ideig, akkor már erősen kell alkudni, ha 10X ideig, ott kell hagyni az autót.

 

Nos, Tamás81 autója jéghidegen egy másodpercre se csörög.

 

 

 

A bérnepper egyértelműen vevőpárti, amennyiben a vevő bízza meg a vétellel.

Mindent azért tesz, hogy a vevő elégedett legyen.

Nincs mutyi, ismerős kereskedőkhöz hordott láma vevők becsapása, stb.

 

Kéretik ezt így elfogadni, még akkor is, ha a hazai viszonyok közepette ez nehezen hihető.

 

Köszönöm a figyelmet, jó Explorerezést!

 

István

www.bernepper.hu

 

Előzmény: 4.0V6 (4761)