A végsebesség viszonylag pontos mérésére van egy relatíve egyszerű módszer.
Keresni kell egy sík, vízszintes utat, ahol a kilométerkövek jól láthatóan ki vannak tűzve.
Maghatározod, hogy melyik két kilométerkő között legyen a mérési szakasz.
A kormányra felerősítesz egy stoppert vagy egy stopper funkcióval is felszerelt mobiltelefont.
A mérési szakasz előtt kellő távolságra indulsz el, hogy a mérési szakasz kezdetét jelentő kilométerkőnél már teljes sebességen menjen a gép.
Esetleg még a kormányra is ráhajolsz, hogy így is csökkentsed valamelyest a légellenállást:-)
Amikor a géped első kereke egyvonalba ér a mérési szakasz kezdetét jelző kilométerkővel, elindítod a stoppert.
Fontos, hogy a mérési szakaszon végleg csutka gázon menj.
A mérési szakasz végén leállítod a stoppert, majd megállsz.
Utána előveszel egy számológépet és számolsz a v=s/t képlet alapján.
M/s-ben számolsz, amit 3,6-os szorzóval számolsz át km/h-vá.
Pl.: ha a géped 53 sec alatt teszi meg az 1.000 métert, akkor a géped végsebessége 1.000 osztva 53-mal, ami 18,87 méter/sec.
Megszorzod a kapott eredményt 3,6-tal, ami 67,92-t ad ki.
Kerekítve tehát 68 km/h-t tud a géped.
Ekkor mi többiek már tudni fogjuk, hogy nagy valószínűséggel nem Rigád, Verhovinád, Komárod vagy Rometed van:-)
Meg nem is Babetta Jawad...