Üdvözletek!
Lenne egy kérdésém, hátha valaki már túl van ezen :
A6 2,5 v6 tdi q AKE 2001
Generátor generál miatt lebontottam a burkolatot a szíjakról (is), és szomorúan tapasztaltam, hogy a hosszbordásszíj (a hosszabbik) feszítőgörgője ami alul a főtengely szíjtárcsa és a klímakompresszor között található és még egy kicsi teleszkóp is van rajta hátul , hát bizony elég rendesen lóg. De nem ám a csapágy , hanem az öntvénykar lötyög csavarostul -perselyestül a másik , nagyobbik öntvényben, mivel ebben ugyebár egy hátrafelé kitolható vas persely van (ezt egy 8-as menettel megáldott torx csavar tartja, ). Ennek eredménye (lehet), hogy a szíj már több mint 5 mm-t lesétált erről a görgőröl és beleért a burkolatba?
A problémám halmozott , ugyanis 2009 decemberében fizettem 170ezret komplett vezérléscserére , de a többi görgő állapotából ítélve : átbxtak . Ami láthatóan új : a fogasszíj feszítő, és a fogasszíj. Az összes többi görgő antikolt és a hosszbordásszíjak is repedezettek.
Akkor amiben a véleményeteket kérném : Ez a feszítő szándékosan van így lötyögősre megcsinálva, hogy tekeredni is tudjon kissé , a körülötte lévő görgőknek lenne a dolga szabályozni az egyenesfutást , és csak a többi görgő ki nem cseréléséből adódik a gondom, vagy ez is ismert hiba és cserélnem kell a komplett öntvényt amiben a persely van ? Ez nem kis darab , ez tartja a klímakompresszort ,olajhűtőt és a fent említett teleszkópot...