L_Press Creative Commons License 2011.01.14 0 0 86

Szia!

 

Én inkább megtanultam "együtt élni" a problémával, nincs jó tapasztalatom szoftverfrissítés ügyében. Az történt ugyanis, hogy a menetstabilizáló (ESP) kikapcsolt, rendszeresen és váratlanul. Mivel előtte cseréltem a kerekeket nyáriról télire, arra gyanakodtam, hogy át kell programozni a kerékméretet, bár váltóméretet szereltettem fel (195/45/R16-185/55/R15) A szerviz azt mondta, igen, igen, ez a probléma. Bevittem, átprogramozták, kifizettem a díját, majd a dolog mit sem változott. A kocsi még garis volt, ezért fordultam a márkaszervizhez. Felkerestem azt a szerelőcsapatot, akikkel korábban átvizsgáltattam, szereltettem a kocsiaimat (Auto Pryma, I. kerület), akik számítógépes diagnosztika és elemzés után rájöttek, hogy az egész probléma mögött a féklámpa kapcsoló áll, kicserélték, belekerült kb. kétezer ft-ba és azóta sem volt egyetlen hiba sem az ESP-vel.

Persze ettől még megoldódhat a dolog az általad leírtak szerint.

Na, én erre nem jöttem rá, hogy így kikapcsolható. De nekem télen semmilyen probléma nem jelentkezik. AUTO módban felfűt az autó, majd szépen temperálja az utasteret. A klímakompresszor nem kapcsol be. Nálad ez a probléma? Vagy nem áll le a ventillátor?

Egyébként tavaly ki kellett cserélni a klímavezérlő elektronikát, ami 25 ezer ft. volt (a Prymánál). Akkor nem indult el a ventillátor, hideg volt a kocsiban. Most meg a termosztát ment tönkre, aminek az volt az előjele, hogy kigyulladt a motor túlmelegedést jelző lámpa. Nem nyitotta ki a nagykörre a termosztát, és a melegvíz a motorban maradt, ami már nem volt elég a hűtéshez.

Egyébként a következő problémák voltak eddig az autóval:

 

1. féklámpa kapcsoló csere

2. gyújtótrafó csere

3. generátor felújítása

4. klímavezérlő elektronika csere

5. termosztát csere

 

Kb. 50-60 ezer km után jöttek ezek a problémák, kb. 10 ezer km-ként. Most 84 ezer van az autóban. Mondjuk véleményem szerint természetes, hogy időnként ilyen kiadásai is vannak egy autónak. Emellett rendszeresen szervizeltetem, motorolaj és szűrők cseréjére mindig figyelek.

Én 1,5 évesen vettem, 22 ezer km-el. Az autó 2005. 11. havi, 1.6 VTS. Sokat kesergéltem, "sok" ilyen autót megnéztem és szerettem volna mindenképpen garanciális autót venni. Sikerült lenyomoztatni az autó szerviz előéletét, és garanciában egy érzékelő csere volt benne. Más hiba miatt nem volt javításra korábban.

 

Vannak még apró dolgok. Az egyik, hogy rendszeresen jelzi a kompjúter, hogy egy izzó kiégett, de mindegyik ég. A motorháztető csukott állapotát jelző érzékelő (nem is gondoltam, hogy van ilyen) eltört egy határozottabb motorháztető lecsukás után. Ennyi. :-)

 

Pesti vok, de az összekoccanástne vetítsd a falra! Nekitolattam egy fatörzsnek, ami nem látszott a visszapillantóban, úgyhogy most bosszankodom miatta! :-)

 

 

 

 

 

Előzmény: steve65 (85)