Ha már szóba került, hogy a 2 lovas Musztángot hogy lehet feltuningolni, eszembe jutott egy kérdés.
Kamaszkoromban majdnem minden kismotoros megpróbálkozott a kipufogó rendszer megvariálásával, hogy így növelje a motor fordulatszámát vagy teljesítményét.
Ez abból a feltételezésből indult ki, hogy kétütemű motornál a kipufogódobban elhelyezett hangtompító betét, ill. maga a kipufogó könyök hossza is egyfajta fojtásként működik, amelynek eltávolítása növel(het)i a motor teljesítményét.
Ugyanakkor egy szakkönyvben azt olvastam, hogy a kétütemű motorok helyes működéséhez eleve szükség van egy bizonyos mértékű fojtásra a kipufogó rendszerben, hogy az átömlésnél beáramló friss keveréknek minnél kisebb része áramoljon ki a kiömlő (kipufogó) nyíláson. Ez a szakkönyv azt írja, hogy minden motorkerékpárnál a gyártó állítja be a kipufogó rendszerben lévő fojtás mértékét, amihez nem szabad hozzányúlni.
A gyakorlat is mintha a szakkönyv megállapíításait igazolta volna, ugyanis én úgy vettem észre, hogy hiába fűrészelgették meg furkálgatták a srácok a kipufogó csövet, a motoruk csak hangosabb lett, de erősebb vagy gyorsabb nem:-)))
Nekem is ez a negatív tapasztalatom volt a Romet Kadetnél, hogy a kipufogó cső variálásával a motor teljesítményét nem tudtam növelni.
Mi a meglátásotok?