Sziasztok!
Új vagyok itt ezen a topikon.
Musztángom soha nem volt, csak Romet Kadetem meg Simson S 51 N-esem, de tizenéves koromban otthon a faluban több ismerős srácnak is Musztángja volt.
Lenne néhány kérdésem ezzel a cseszkó járgánnyal kapcsolatban:
- az igaz-e, hogy a Musztángot kétféle blokkal gyártották? Egy erősebb, 2,5 kW körüli verzióban, amelynél a gép 60 km/h végsebességre volt alkalmas, meg egy lefojtott hengerű, kb. 1,6-1,7 kW-os verzióban, amelynél a jármű 40-45 km/h végsebességre volt alkalmas? Ez utóbbira állítólag a magyar KRESZ-szakemberek szarozása miatt volt szükség, tudniillik, hogy a segédmotor 40 km/h-nál nagyobb sebességre nem lehet alkalmas.
- Az igaz-e, hogy a Musztáng motorjából megfelelő tunningolás esetén akár 2,7 – 3 kW-t teljesítményt és 65-70 km/h körüli végsebességet is ki lehetett sajtolni?
Nálunk a faluban annó volt egy legényember, bizonyos F. Jani, aki többször is eldicsekedett vele, hogy az ő Musztángja 75-80 km/h végsebességet tud.
Bár mindenki tudta róla, hogy szeret nagyokat mondani, de a megpiszkált motorú piros Musztángja tényleg piszok mód hasított, sokszor még a nagy Szimósokat is lehagyta vele.
Mi a véleményetek?