"mennyivel drágább a 160 mint a 120."
Ez mindig csak szabályozás kérdése. Mivel hazánkban a "pszichológiai" sebességhatár a 120, így nem vagy nehezen akaródzik összejönni több, egyik szakág+NKH szempontjából sem (egy kivétel a hegyesi, az is annak idején a világkiállítással kapcsolatos politikai nyomásra).
Most már újjabban rebesgetik azt is, hogy 160-nál ne legyen se átjáró, se peron az átmenő mellett. (remélem, nem kell komolyan venni).
Ki kell dolgozni, hogy gazdag-e annyira ez az ország, hogy rázzuk még az eddiginél is jobban a rongyot (és elérjük a km-ként 3 mrd-ot is :))), vagy a szabnályozás lesz kicsit enyhébb, amit persze nem vállal fel senki. Pedig pl. az útátjáróban akkor is történik baleset, ha a vonat 70-nel megy.
Na, de ez nem is vicinális téma.
"Olyat lehetne vajon csinálni, h pár km hosszan el lene még húzva egy állomási vágányé s akkor úgymond röptében menet közben is lehet keresztezi ha"
Háááát, ha Te két olyan pontos vonatot találsz, akkor igen. De elő lesz ám írva a két kitérőre az elektronikus bizber... :)))
OFF Dombóváron régen, amikor még a pécsi IC-k nem álltak meg ott, volt ilyen repülő kereszt. Dombóvár-Dombvár elág. között van két (vagyis 2x1) vágány.
"a románok szeretnék"
A románoknak szerintem még van vagy 2-3000 km vagy több fővonali pálya, amit rendbe tehetnek otthon.
Railroadman: "Azaz bukovári.:))))))))))))))"
Csak megkérdezem, mert nem vagyok biztos benne: adót nem csak a nyereség (bevétel minusz a bevétel előállításához kapcsolódó költség) után kell fizetni?