Törölt nick Creative Commons License 2011.01.08 0 0 36040

A kérdés az,h mennyivel drágább a 160 mint a 120. 120 fölött tudtommal kell sorompó minden átkelőbe, ha va járda anak is külön fénysorompó meg félsorompó, forgalmasabb utakon dupla sorompó stb. Nem biztos, érdemes 160-as pályát csinálni ha jelentőse drágább mint a 120.  Max. a fontosabb nemzetközi vonalakra, de át azt meg csináljuk EU-s pénzből úgyis, lásd. 120-as, 100-as,1-es pl. A többire elég a 120, de jól meg kell csinálni, h ne virágozzanak ki éveken belül a lassújelek rajta. Mellékvonalnál meg a 60 is elég lehet kisebb vonalakra. Forgalmasabb, hosszabb vonalakra pedig 80 vagy 100, több nem kell.  Van sok mellékonal, ami 60-ra van kiépítve, ott nem is kéne okvetlen átépítei gyorsabbra, csak kigyomlálni a lassújeleket. Esetleg megvizsgálni hány van kint indokolatlanul, mert a pályamester fosós és úgy van vele, h kiteszem abból nem lehet baj. Meg mondjuk felülvizsgálni a vonala, és ahol elbírja a gyorsabb sebességet ott felemelni.

 

Asszem az Orosháza-Szentes vonalon vannak olyan átépített részek, amik a 60-at i bírnák az 50 helyett, azon a szakaszon ha jól tudom csak a fénysorompók behatási pontjai miatt van 40 meg 50, mert nem sikerült még áthelyezni. Nem lehetne azt megcsinálni, h sebesség felemel, a behatási ponthoz lassújel,  oda 50-el érkezzen ésamint átér az átjárón lassújel vége ismét 60. yerhetük vele pár percet, ha már 5-6 percet nyerük vele az jó. Van olyan pálya, ahol 10 percet vagy többet is várni kell a keresztre. 5-6 perc nyereség jelentősen javítaná az utazási kényelmet.

 

Még egy érdekes gondolat. Olyat lehetne vajon csinálni,  h pár km hosszan el lene még húzva egy állomási vágányé s akkor úgymond röptében menet közben is lehet keresztezi ha sikerül pontosan kiszámolni az ütemet. Pl. indul vonat egy teszemazt 40 km hosszú vonal két végéről egyszerre és lenne középtájt egy állomás, ami a kétvágány és az egyik az állomáson túl még megy vagy 3 km-t, ott csatlakozik be. Ha kijön az ütem pontosan itt keresztezik egymást akár rugós váltós is lehet a dolog, állomás se kell csak egy szolgálati hely (MEFI).

 

Lehetséges vola ilyesmi? Technikailag és szabályilag is érdekel, sztem tecnikailag igen, szabályszerint nem tudom megengedik-e.

Előzmény: golaz11 (36038)