Üdv a táborban!
Mire érdemes odafigyelni?
Először is olvass vissza jó sokat sok mindenre van már válsz, meg ötlet is.
Én javasolnám, hogy a 30.000km-es olajcsere intervallumot 15.000km-re csökkentsd, jó minőségű olajat kapjon az autó.
Én CASTROL-t használok, de ez nem szentírás, a többiek biztosan tudnak néhány jó alternatívát mondani.
A turbo meghálálja. Az enyémben 287000 km van és még semmi baja a "fütyülőnek". Levegőszűrőt meg lehet 5000-ként. Viszonylag kis méretű, hamar telemegy porral..
Ha most veszed, ráadásul használtan, akkor javasolnám, hogy az összes rezsi dolgot, úgymint: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolaj szűrő, ékszíj, vezérműszíj- cseréltesd le, mert így biztos, hogy a valós kilométer lesz benne, nem ér meglepetés.
Az 1.9-es legerősebb változat gyárilag 100LE.
Természetesen ez a saját véleményem, én ezt csinálnám.
Sajna a szervízkönyv ma már nem jelent túl sokat.
Vanyek!
Wartburg váltó? Elgondolkozom: Bár a 3 sebességes Nysa jobban tetszene :-))) Régi szép idők. Nem kellett annyit váltani.
A váltó alkatrészeinek erősségében egy picit azért vitatkoznék veled:
Ha én lennék a gyár (szerencsére nem vagyok), hülye lennék más és más váltót építeni ugyanahhoz a motorhoz.
Variálnék a diffi meg a fokozatok áttételével és kész.
Vegyük alapul az én esetemet:
Ugye a Vivaro-n a PK-6-os típusjelű váltó van. Ezek szerint a Megane/Laguna is ugyan ezt kapta az F9Q motorhoz.
Legyártottak egy váltóházat az adott csapágy és egyéb geometriai méretekkel, felfogatási pontokkal.
A motor ugyan az, (igaz, a személyautóé erősebb, meg gondolom nyomatékosabb is.) gondolom a lendkerék is, a nyelestengely mérete is adott. (elvégre simán fölment.)
Mi gyengébb benne? Vékonyabbak a fogaskerekek? Esetleg ki vannak könnyítve a súly miatt? A motor felől szinte ugyanaz a nyomaték jön, ezt át kell vinni a kerekekre. A másik oldalon a személyautó részéről a jobb gyorsulás könnyebb kasztnival illetve a teher változatnál a gyengébb gyorsulás nagyobb súllyal egyenlet van.
Nem hiszem, hogy egy gyártósort csak azért állítanak át, hogy a személyautók váltóját gyengébb alkatrészekből készítsék, mert oda elég az is. Igaz ez az öntő és forgácsoló üzemre is.
A sor átállítása többe kerülne, mint amit a váltóalkatrészeken meg tudnának spórolni. Ez a sorozatgyártás egyik nagy fittyfenéje.
Szerintem itt csak annyi van, hogy mivel a Vivaro/Traffic teherautó, a teher megmozdításához és gyorsításához kisebb áttétel, rövidebb fokozatok kellenek, mint egy személyautóhoz. Nem mindegy, hogy 2,9 t-t vagy csak másfelet kell elindítani meg fölcipelni az emelkedőn. A másik meg az, hogy ezekkel nem is kell 180-200-at menni. A személyautó az más, ott jól hangzik, hogy kétkiló a vége. Mivel nekem minden fokozat hosszabb lett, szerintem eltérés csak a diffi fogaskerekeinek fogszámában lehet. Hétfőn beszélek az emberkével, hátha okosabb leszek.
Ha a Vivarot hosszab távra használod, nem cipelsz nagy terheket állandóan, (mint ahogy én sem) lehet jó a hosszabb fokozat. Nekem a 2.0-é kifejezetten tetszik. Csak ez nem jó az 1.9-re.
Nagy súlyoknál meg állandó cipekedésnél természetesen a rövid váltó a használhatóbb.
Ha valakinek van 1.9 Tour változat, leírhatná a sebesség/ fordulat értékeket.
Van rá 6 hónap gari: Amennyit az autó megy, ez alatt az idő alatt ki kell jönnie az esetleges eltéréseknek. Legalábbis szerintem.
Két nap után még kicsit korai lenne biztosat nyilatkozni, de nekem egyelőre tetszik.