csipike01 Creative Commons License 2011.01.08 0 0 3139

Üdv a táborban!

 

Mire érdemes odafigyelni?

Először is olvass vissza jó sokat sok mindenre van már válsz, meg ötlet is.

 

Én javasolnám, hogy a 30.000km-es olajcsere intervallumot 15.000km-re csökkentsd, jó minőségű olajat kapjon az autó.

Én CASTROL-t használok, de ez nem szentírás, a többiek biztosan tudnak néhány jó alternatívát mondani.

A turbo meghálálja. Az enyémben 287000 km van és még semmi baja a "fütyülőnek". Levegőszűrőt meg lehet 5000-ként. Viszonylag kis méretű, hamar telemegy porral..

Ha most veszed, ráadásul használtan, akkor javasolnám, hogy az összes rezsi dolgot, úgymint: olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolaj szűrő, ékszíj, vezérműszíj- cseréltesd le, mert így biztos, hogy a valós kilométer lesz benne, nem ér meglepetés.

Az 1.9-es legerősebb változat gyárilag 100LE.

Természetesen ez a saját véleményem, én ezt csinálnám.

Sajna a szervízkönyv ma már nem jelent túl sokat.

 

Vanyek!

Wartburg váltó? Elgondolkozom: Bár a 3 sebességes Nysa jobban tetszene :-))) Régi szép idők. Nem kellett annyit váltani.

A váltó alkatrészeinek erősségében egy picit azért vitatkoznék veled:

Ha én lennék a gyár (szerencsére nem vagyok), hülye lennék más és más váltót építeni ugyanahhoz a motorhoz.

Variálnék a diffi  meg a fokozatok áttételével és kész.

Vegyük alapul az én esetemet:

Ugye a Vivaro-n a PK-6-os típusjelű váltó van. Ezek szerint a Megane/Laguna is ugyan ezt kapta az F9Q motorhoz.

Legyártottak egy váltóházat az adott csapágy és egyéb geometriai méretekkel, felfogatási pontokkal.

A motor ugyan az, (igaz, a személyautóé erősebb, meg gondolom nyomatékosabb is.) gondolom a lendkerék is, a nyelestengely mérete is adott. (elvégre simán fölment.)

Mi gyengébb benne?  Vékonyabbak a fogaskerekek? Esetleg ki vannak könnyítve a súly miatt? A motor felől szinte ugyanaz a nyomaték jön, ezt át kell vinni a kerekekre. A másik oldalon a személyautó részéről a jobb gyorsulás könnyebb kasztnival illetve a teher változatnál a gyengébb gyorsulás nagyobb súllyal egyenlet van.

 Nem hiszem, hogy egy gyártósort csak azért állítanak át, hogy a személyautók váltóját gyengébb alkatrészekből készítsék, mert oda elég az is. Igaz ez az öntő és forgácsoló üzemre is.

A sor átállítása többe kerülne, mint amit a váltóalkatrészeken meg tudnának spórolni. Ez a sorozatgyártás egyik nagy fittyfenéje.

Szerintem itt csak annyi van, hogy mivel a Vivaro/Traffic teherautó, a teher megmozdításához és gyorsításához kisebb áttétel, rövidebb fokozatok kellenek, mint egy személyautóhoz. Nem mindegy, hogy 2,9 t-t vagy csak másfelet kell elindítani meg fölcipelni az emelkedőn. A másik meg az, hogy  ezekkel nem is kell 180-200-at menni. A személyautó az más, ott jól hangzik, hogy kétkiló a vége. Mivel nekem minden fokozat hosszabb lett, szerintem eltérés csak a diffi fogaskerekeinek fogszámában lehet. Hétfőn beszélek az emberkével, hátha okosabb leszek.

Ha a Vivarot hosszab távra használod, nem cipelsz nagy terheket állandóan, (mint ahogy én sem) lehet jó a hosszabb fokozat. Nekem a 2.0-é kifejezetten tetszik. Csak ez nem jó az 1.9-re.

Nagy súlyoknál meg állandó cipekedésnél természetesen a rövid váltó a használhatóbb.

Ha valakinek van 1.9 Tour változat, leírhatná a sebesség/ fordulat értékeket.

Van rá 6 hónap gari: Amennyit az autó megy, ez alatt az idő alatt ki kell jönnie az esetleges eltéréseknek. Legalábbis szerintem.

Két nap után még kicsit korai lenne biztosat nyilatkozni, de nekem egyelőre tetszik.

Előzmény: fórum olvasó (3138)